تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۵ - ۰۸:۰۰

حسن حیدری: استقلال در آخرین بازی از هفته ششم با یک پیروزی خفیف مقابل ملوان دوباره به صدر جدول رسید تا همچنان به عنوان تیم مدافع عنوان قهرمانی ،بازی های لیگ برتر را دنبال کند.

البته این موقعیت استقلال امروز از سوی تیم های پرسپولیس، سپاهان و ابومسلم تهدید می شود. این تیم ها ده امتیازی هستند و در صورت پیروزی در دیدارهای عقب افتاده خود که یک‌شنبه 30 مهر برگزارمی شود شانس صدرنشینی را دارند.

تیم های سپاهان و پرسپولیس دیدار معوقه خود از هفته سوم را در فولاد شهر برگزار می کنند. در اهواز استقلال این شهر دیدار عقب افتاده از هفته پنجم خود با ابومسلم را انجام می دهد.

قرار بود شنبه تیم های فجر سپاسی شیراز و پاس تهران 18 دقیقه بازی باقی مانده خود را که به دلیل قطع برق نیمه تمام مانده بود برگزار کنند که با تصمیم هیأت مدیره باشگاه فجر سپاسی این تیم از بازی با پاس انصراف داد. با عدم حضور فجر سپاسی در این بازی با رأی کمیته انضباطی نتیجه این دیدار سه بر صفر به سود پاس خواهد شد.


تیم پاس در بازی قبلی دو بر صفر از فجر سپاسی شیراز پیش بود که بازی نیمه تمام ماند و قرار شد دو تیم 18 دقیقه باقی مانده را طبق قانون انجام دهند.

۳۰ روز بعد از شکست
تیم های پرسپولیس و سپاهان بعد از گذشت 30 روز از فینال جنجالی جام حذفی که تبعات آن تا چند روز پیش فوتبال ایران را تحت شعاع قرار داده بود بار دیگر در مقابل هم صف  آرایی می کنند. این دو تیم در جدول هم امتیاز هستند تنها پرسپولیس به واسطه تفاضل گل بهتر در جای سوم قرار دارد.

پرسپولیس با آن تیمی که در نقش جهان مقابل سپاهان قرار گرفت اکنون تفاوت بسیاری دارد. فرشید کریمی دروازه بان اصلی این تیم به دلیل اخراج در بازی با سایپا، کریم باقری و ابراهیم اسدی دو بازیکن کلیدی این تیم نیز به دلیل آسیب دیدگی پرسپولیس را در این بازی همراهی نخواهند کرد. دنیزلی برای جایگزین کردن این نفرات با مشکلی روبرو نیست.

پرسپولیس در هفته های اخیر با ارائه بازی های زیبا و تهاجمی خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل معرفی کرده است.

سپاهان سرخوش از رأی کمیته انضباطی به سود این تیم با آرامشی کامل خود را برای دیدار با پرسپولیس آماده می کند. سپاهان نیز در این فصل با حضور لوکابوناچیچ به یک تیم مقتدر و شکست ناپذیر بدل شده است.

سپاهان با مصدومیت جلال اکبری کاپیتان خود ممکن است او را در این بازی نداشته باشد. البته حمید شفیعی که در بازی با ذوب آهن غایب بود شنبه در ترکیب اصلی لوکا قرار دارد. سیدصالحی دیگر مهاجم سپاهان با پایان یافتن زمان محرومیتش به این بازی می رسد.

در اهواز تیم استقلال این شهر میزبان ابومسلم خراسان است.تیم اهوازی اگر چه در بازی قبلی مقابل برق شیراز شکست خورد اما موقعیتش در جدول تغییر زیادی نکرد. اگر این تیم به باختن عادت کند باید در انتظار روزهای بدی برای استقلال اهواز بود. این تیم در حال حاضر با 8 امتیاز در مکان هفتم جدول قرار دارد.

ابومسلم در نمودار لیگ سیر صعودی داشته و قطعاً حریف آسانی برای اهوازی ها نخواهد بود. ابومسلم خوب می داند در صورت تساوی احتمالی تیم های پرسپولیس و سپاهان و پیروزی با تفاضل 2 گل مقابل تیم اهوازی آنها به صدر جدول می رسند.

برنامه بازی های امروز لیگ برتر
ساعت 00/20 استقلال اهواز ابومسلم (تختی اهواز)
ساعت 00/20 سپاهان پرسپولیس (فولاد شهر)