وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: تزریق واکسن کرونا برای ایمن سازی جامعه اکنون به همت دولت از مرز ۹۱ میلیون دوز فراتر رفت.

به‌ گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت به عنوان وزیر معین رییس جمهوری در جلسه شورای اداری دامغان در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه این شهر افزود: خرداد ماه امسال تنها پنج میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده بود که امروز به ۹۱ میلیون دوز رسیده است و با روند سریع واکسیناسیون، رکورد تاریخی دیگری در سرعت انجام واکسیناسیون کرونا در جهان ثبت شد. 

عین‌اللهی گفت:  ۸۰ درصد از جمعیت هدف کشورمان، یک دوز و ۵۴ درصد نیز دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی بیان کرد: در سه ماه گذشته مشکل اصلی کشور کرونا بود و روزانه ۷۰۰ خانواده عزادار می‌شدند که با اقدامات دولت، حمایت مردم و نیروهای نظامی، انتظامی و امدادی امروز شاهد روند مطلوب واکسیناسیون هستیم. 

عین اللهی در ادامه با بیان این که  با توجه به وضعیت ثابت ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا و شرایط مطلوب مراکز درمانی کشور، هنوز آثری از خیز ششم شیوع این ویروس مشاهده نشده است، اظهار داشت: البته مشاهده نشدن آثار خیز ششم نباید موجب عادی‌انگاری مردم نشود. لازم است برای جلوگیری از ورود پیک دیگری از کرونا، مسائل بهداشتی رعایت شود.