وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به واکسیناسیون عمومی که در مقیاس وسیع از شهریورماه آغاز شد، انتظار داریم در آذرماه سال جاری ایمنی علیه کرونا در اکثریت جامعه ایجاد شود.

بهرام عین‌اللهی ـ وزیر بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: وقتی دوز اول واکسن کرونا تزریق می‌شود، ۵۰ تا ۶۰ درصد ایمنی حاصل می‌شود و باید سه تا چهار هفته دیگر فاصله زمانی برای تزریق دوز دوم واکسن باشد و بعد از اینکه ۲ ماه گذشت، ایمنی حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه  ایمنی بلافاصله با تزریق واکسن دوز اول حاصل نمی‌شود، اظهار داشت: افرادی که در ماه‌های شهریور و مهر دوز اول و دوم واکسن را تزریق کردند، ایمنی برای آنان علیه کرونا از آذرماه حاصل می‌شود.

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد: با واکسیناسیون وسیع که در ماه‌های شهریور و مهر انجام شده به هدف اصلی ایمنی علیه کرونا در آذرماه دست یابیم.

تا کنون ۵۴ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۷۲۸ نفر دوز اول، ۳۸ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۹۷ نفر دوز دوم و ۱۴۹ هزار و ۵۹۲ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹۳ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۱۷ دوز رسید.

کد خبر 636296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha