معاون هماهنگ‌کننده پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پارک وسایل نقلیه باید در منتهی‌الیه سمت راست راه‌ها و خیابان‌ها و محل‌های مجاز صورت پذیرد و اگر راننده‌ای خودروی خود را در محل‌های غیرمجاز پارک کند، باعث ایجاد ترافیک و برهم‌خوردن نظم عبور و مرور در آن محدوده می‌شود و توسط پلیس مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، سرهنگ جهانشاه بهرام‌آبادی معاون هماهنگ‌کننده پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخورد با تخلفات ساکن و تخلفاتی که باعث کندی حرکت در معابر شهر تهران می‌شوند در دستور کار پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفته و همکاران بنده در صورت مشاهده این تخلفات اعمال قانون انجام می‌دهند.

او ادامه داد: پارک وسایل نقلیه باید در منتهی‌الیه سمت راست راه‌ها و خیابان‌ها و محل‌های مجاز صورت پذیرد و اگر راننده‌ای در واقع خودروی خود را در محل‌های غیرمجاز پارک کند مانند محل‌هایی که با تابلو ممنوع بودن پارک وسیله نقلیه مشخص شده یا در آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی به آن اشاره شده است، باعث ایجاد ترافیک و برهم‌خوردن نظم عبور و مرور در آن محدوده می‌شود که توسط همکاران بنده مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

سرهنگ بهرام‌آبادی افزود: توقفاتی که در شهر مانند مناطق مرکزی و شمالی روی می‌دهد مانند توقفات دوبله، توقفات ساکن، توقفات مورب و زیر تابلویی باعث ایجاد ترافیک و کندی عبور و مرور می‌شوند و باعث انسداد راه و ترافیک خواهند شد.

معاون هماهنگ‌کننده پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: با توجه به اینکه این‌گونه توقفات انضباط عبور و مرور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد اگر خودوریی با تخلف خود باعث ایجاد ترافیک شود، قطعا باعث خواهد شد که بار ترافیکی به موقع جذب نشود و تسهیل عبور و مرور و آمد و شد خودروها به تعویق می‌افتد و روانی ترافیک صورت نمی‌پذیرد و گره ترافیک افزایش می‌یابد.

او گفت: برخی خودروها در محل توقف ویژه معلولان و جانبازان پارک می‌کنند که باید بدانند این محل‌های تعیین‌شده صرفا برای پارک خودروهای معلولان و جانبازان بوده و سایر خودورها حق استفاده از این محل‌ها را ندارند و جزو توقفات غیرمجاز محسوب می‌شود و توسط پلیس اعمال قانون خواهند شد و به پارکینگ منتقل می‌شوند. توقف در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی نیز مصداق همین موضوع است.

سرهنگ بهرام‌آبادی از رانندگان خواست از توقفات غیرمجاز، پارک دوبله و ناگهانی در سطح معابر جدا خودداری کنند و هیچ‌گاه در حاشیه بزرگراه‌ها توقف نداشته باشند و در صورت خرابی خودرو آن را به منتهی‌الیه سمت راست هدایت کرده و در صورت غیرقابل حرکت بودن حتما از وسایل و مثلث اعلام خطر برای اطلاع دیگر شهروندان استفاده کنند.
 

برچسب‌ها