گروه حوادث: قاچاقچیان کوکائین هنگامی که قصد داشتند با یک زیردریایی بسیار پیشرفته، محموله 7 تن کوکائین را قاچاق کنند، در سواحل کاستاریکا به دام افتادند.

به گزارش رویترز، نیروهای پلیس دریایی آمریکا هنگامی که در آب‌های بین‌المللی در نزدیکی کاستاریکا در حال گشتزنی بودند، یک زیردریایی را ردگیری کردند که احتمال می‌رفت متعلق به قاچاقچیان بین‌المللی باشد.

با مشخص شدن این موضوع در جریان یک عملیات شبانه، نیروهای پلیس سرنشینان این زیردریایی را پیش از آنکه به زیر آب برود، مجبور به تسلیم شدن کردند و در هنگام بازرسی این زیر دریایی با محموله 7 تنی کوکائین مواجه شدند که در بدنه زیردریایی پنهان شده بود.

با دستگیری 4 قاچاقچی کلمبیایی که سرنشینان این زیردریایی 20متری بودند تحقیقات درباره مبدا و مقصد این محموله آ‌غاز شده است. 

به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از مسئولان امنیتی کاستاریکا این زیردریایی از نوع بسیار پیشرفته بوده و قابلیت‌ زیادی برای دورماندن از تعقیب کشتی‌های گشتی پلیس داشته است.

در همین حال نخستین بررسی‌ها بیانگر آن است که ارزش این محموله حداقل 187 میلیون دلار است، احتمال داده شده که این زیردریایی بدون نیاز به سوختگیری از آمریکای جنوبی عازم سواحل آمریکا بوده است. 

چندین زیردریایی حامل مواد‌مخدر در ماه‌های اخیر در آب‌های آزاد دریای پاسفیک توقیف شده‌اند. جولای گذشته نیز نیروهای ویژه مکزیک زیر دریایی مشابهی را که حامل 200 بسته کوکائین بود، توقیف کردند. 

نیروهای گارد ساحلی آمریکا زمانی وارد عمل شدند که یک هواپیمای نیروی دریایی موفق به شناسایی این   زیردریایی شد و در پی آن نیروهای ویژه آمریکایی با قایق‌های تندرو وارد عمل شده و زمانی که زیر دریایی به بالای آب آمده بود موفق به غافلگیرکردن سرنشینان آن شدند.