گروه ورزشی: در شب دوم لیگ قهرمانان هم بزرگان اروپا آسوده نبودند، هرچند هیچکدام از آنها به سرنوشت رم که سه‌شنبه‌شب در خانه مغلوب کلوژ شده بود، دچار نشدند.

منچستریونایتد مدافع عنوان قهرمانی که به نظر می‌رسد در شروع فصل هنوز کاملاً آماده نیست با وجود شدت‌یافتن حملاتش در دقایق پایانی نتوانست ویارئال را در اولدترافورد شکست دهد.

در غیاب برباتوف مصدوم که ممکن است به بازی فردا مقابل چلسی هم نرسد و همچنین کریک و اسکولز، فرگوسن مجبور شد ترکیب کاملاً جدیدی را به زمین بفرستد و به همین دلیل از تساوی هم ناراضی نیست: «با توجه به فرصت‌هایی که داشتیم شاید می‌توانستیم ببریم، ولی این بازی نکات مثبت زیادی برای ما داشت. بازیکنانی مثل هارگریوز، پارک‌ جی‌سونگ و نانی، اولین بازی‌هایشان را برای ما انجام دادند و این برای آنها خیلی خوب بود. این بدترین نتیجه نیست و با تساوی بدون گل سلتیک و آلبورگ همه تیم‌ها در گروه وضعیت یکسانی دارند.

فکر می‌کنم از نظر چابکی و قدرت تمام‌کنندگی هنوز کاملاً آماده نیستیم، ولی با گذشت بازی‌ها وضعیت بهتر می‌شود.»نکته مهم این بازی ورود کریس رونالدو به زمین در نیمه‌دوم و تشویق او توسط هواداران یونایتد با وجود علاقه‌اش به پیوستن به رئال در تابستان امسال بود. فرگوسن هم معتقد است بهترین بازیکن تیمش شایسته چنین تشویقی بوده است: «فکر می‌کنم او انتظار این را داشت.

او می‌داند که هواداران بزرگی داریم که همیشه حامی بوده‌اند و او شایسته این است. او لحظات بزرگی خلق کرده و هواداران این را فراموش نمی‌کنند.» مانوئل پلگرینی سرمربی ویارئال هم در مورد تأثیر مثبت ورود رونالدو می‌گوید: «او یک یا دو بار خطرساز شد. ولی ما در خط حمله واقعاً گزینه‌های کمی داشتیم.»

درخشش دل‌پیرو

یووه هم بازگشت پس از 2 سال به لیگ قهرمانان را با پیروزی یک بر صفر مقابل زنیت جشن گرفت. دو تیم بازی بسیار نزدیکی داشتند تا اینکه دل‌پیرو با ضربه ایستگاهی استثنایی‌اش از فاصله 30 متری مالافیف را تسلیم کرد.

زنیت در این بازی نتوانست از فرصت‌هایش استفاده کند و ادووکات، سرمربی این تیم دی‌بلیکر، داور بلژیکی را هم در شکست تیمش مقصر می‌داند: «به نظر من، او تحت تأثیر تیم ایتالیایی بود. ولی می‌توانم این را درک کنم، چون این محیط را کاملاً‌ می‌شناسم.»رانیری که در این بازی دل‌پیرو و ترزگه را به جای آمائوری و یاکینتا در ترکیب اصلی قرار داده بود، در تمجید از زنیت می‌گوید: «می‌دانستیم که با تیم بزرگی بازی می‌کنیم و آنها نشان دادند با شایستگی به اینجا رسیده‌اند. کار آسانی نداشتیم. زنیت از نظر بدنی از ما بهتر بود، چون آنها به انتهای فصل نزدیک می‌شوند. ما بازی روانی انجام ندادیم و نمی‌توانستیم توپ را به خوبی به حرکت درآوریم.»

در دیگر بازی گروه H، رئال مادرید مطابق انتظار تیم گمنام «باته»، نماینده بلاروس را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد. گل‌های راموس و فان‌نیستلروی در نیمه‌اول و دوم، برای پیروزی و صدرنشینی رئال کافی بود. در این بازی فرناندو گاگو هم مصدوم شد و برای 3 یا 4 هفته غایب است. رئال  از سال 2004 نتوانسته از مرحله یک هشتم نهایی لیگ‌ قهرمانان عبور کند و  حالا همه از شوستر انتظار دارند به ناکامی‌های قاره‌ای این تیم پایان دهد. بازی بعدی رئال در خانه زنیت است.

گالاس، ناجی آرسنال

آرسنال که در نیمه‌اول فرصت‌های زیادی را از دست داد، با گل دقیقه 88 گالاس توانست از شکست در خانه دیناموکیف بگریزد و به تساوی یک بر یک برسد. در دقیقه 64 داور تشخیص داد که با کاری سانیا روی ووکوویچ در محوطه جریمه خطای پنالتی کرده و بانگورا این ضربه را به گل دیناموکیف تبدیل کرد.

ونگر در پایان بازی از قضاوت مدینا کانتالخو، داور اسپانیایی خشمگین بود و گفت:‌ «داور باید مدافع چپ آنها را حداقل 3 بار اخراج می‌کرد، چون او والکات را نابود کرد. همچنین می‌خواهم بدانم او چطور فقط 3دقیقه وقت اضافه اعلام کرد و بعداً یک دقیقه وقت‌اضافه گرفت.»ونگر که تیمش در لیگ‌برتر 3 پیروزی متوالی داشته و امروز میهمان بولتون است، اضافه کرد: «این بازی ترکیبی از خشم و آسودگی بود. ما با ریتم خوبی حرکت می‌کنیم و خیلی مهم بود که از اوکراین حداقل با یک امتیاز برگردیم، هرچند باید 3 امتیاز را می‌گرفتیم. سرنوشت بازی باید در نیمه‌اول معلوم می‌شد. ما موقعیت‌های خوبی داشتیم،‌ ولی نتیجه بازی تسکین بخش است چون تا 3 دقیقه مانده به پایان بازی با یک گل عقب بودیم.»در دیگر بازی گروه G، پورتو در یک بازی نزدیک در خانه توانست فنرباغچه را با مربیگری آراگونس با نتیجه 3 بر یک شکست دهد.

فرار لیون از شکست

لیون که نیمه‌اول را با شکست 2 بر صفر به پایان برده بود،‌ توانست در خانه مقابل فیورنتینا به تساوی 2 بر 2 برسد. لیون که فصل گذشته هم با 2 شکست مقابل بارسا و گلاسکورنجرز،‌ شروع بدی در لیگ قهرمانان داشت، در این بازی هم تا دقیقه 73 بازی را با نتیجه 2 بر صفر باخته بود. جیلاردینو، با 2 ضربه سر توانست تیم ایتالیایی را پیش بیندازد. ولی لیون در نیمه‌دوم حملات زیادی داشت و با هنرنمایی بن‌زما توانست فرار کند. او سازنده گل اول لیون برای پیلیکون بود و در دقیقه 85 گل تساوی را به ثمر رساند. کلودپوئل، سرمربی جدید لیون ظاهراً از این تساوی راضی است و می‌گوید: «باید خیلی قوی باشید که شکست 2 بر صفر را برگردانید. این تیم نشان داد شخصیت محکمی دارد.»

در دیگر بازی گروه F، بایرن‌مونیخ با تک گل فان‌بویتن در زمین استوابخارست به پیروزی رسید تا صدرنشین شود. کلینزمن پس از این پیروزی گفت: «خیلی مهم بود که با 3 امتیاز شروع کنیم. می‌دانستیم که بازی آسانی نداریم. در نیمه‌اول بازی را کنترل کردیم و می‌توانستیم 2 بر صفر پیش بیفتیم.»