اپل خودرو که مدت‌ها به‌عنوان یک شایعه مطرح بود، ظاهراً به واقعیت تبدیل خواهد شد و گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد این غول فناوری سخت بر روی توسعه آن کار می‌کند و امیدوار است تاریخ عرضه نخستین خودران برقی‌اش سال ۲۰۲۵ باشد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اتومیتیو، این شرکت بر روی خودکار کردن «اپل خودرو» (Apple Car) کاملا خودمختار تمرکز کرده است، با این هدف که خودران‌هایی بهتر از آنچه جنرال موتورز و تسلا می‌سازند و در حال حاضر پیشتازان در زمینه فناوری خودران هستند را راهی بازار کند.

طبق گزارش‌ها، اپل مجبور بود بین ساخت خودرویی با قابلیت‌های خودران محدود، اما فرمان و شتاب خوب یا خودران کامل و ساخت خودرویی که نیازی به دخالت انسانی نداشته باشد یکی را انتخاب کند. دومی بدون شک هزینه بسیار بیشتری خواهد داشت و توسعه آن به شدت بیشتر طول می‌کشد، اما بالاخره این اپل است و آنها رویکرد کاملاً خودران را انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید:

پروژه Apple Car توسط کوین لینچ که بر توسعه اپل واچ نظارت داشت، رهبری می‌شود. او جایگزین داگ فیلد شد که در سپتامبر به فورد رفت. فیلد خودش به مدت ۳ سال در اپل کار کرد و پیش‌تر یکی از مدیران ارشد تسلا بوده است. روند توسعه که در داخل به عنوان «پروژه تایتان» شناخته می‌شود، از سال ۲۰۱۴ آغاز شده و در طول این دوره دستخوش تغییرات شدیدی شده است.

برچسب‌ها