تسلا در حال تعویض دوربین‌های ریپیتر گلگیرهای جلوی حداقل چند صد خودروی مدل S، X و ۳ خود است که در فرمونت، کالیفرنیا ساخته شده‌اند؛ اگرچه طبق اسناد خدمات داخلی که شرکت در اواخر نوامبر توزیع کرد، این شرکت هنوز فراخوان داوطلبانه‌ای را در این خصوص آغاز نکرده است.

تسلا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت سی‌ان‌بی‌سی، بخش ارتباطات داخلی این شرکت گفته است که دوربین‌های برخی از خودروهای مدل S ،X و ۳ ساخت تسلا در ایالات متحده دارای بردهای مدار چاپی (PCB) معیوب هستند. یک برد معیوب می‌تواند منجر به از کار افتادن آنها بینجامد.

این دوربین‌ها که در زیر و کمی جلوی آینه‌های جانبی در گلگیرهای جلوی برخی از خودروهای تسلا قرار دارند، ویژگی‌های مربوط به سیستم کمک راننده خودکار را فعال می‌کنند.

زمانی که دوربین‌ها کار نمی‌کنند، رانندگان معمولاً یک جعبه سیاه یا تصویر ویدیویی متزلزل را در صفحه نمایش اصلی تسلا می‌بینند و ممکن است هشدارهایی دریافت کنند که عملکرد راننده خودکار آنها محدود شده است.

به گفته مدیر فروش فعلی تسلا و مدیر پیشین قطعات، از آنجایی که تسلا مشکلی را در PCB در دوربین‌های ریپیتر شناسایی کرده است، صاحبان خودروهایی که دچار چنین نقصی شده‌اند، واجد شرایط تعویض هستند.

بیشتر بخوانید:

تسلا همچنین اخیراً فراخوان داوطلبانه هزاران خودروی کراس‌اوور مدل Y ساخت چین و ایالات متحده را به دلیل قطعات تعلیق که به راحتی می‌توانند شکسته شوند، آغاز کرده است و بر اساس اعلامیه‌های عمومی در هر دو کشور، این موضوع خطر تصادف را افزایش داده است.

کد خبر 641716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha