به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وبسایت سیانبیسی، گو در مصاحبهای گفت: «بهعنوان شرکتی که بر فرصتهای جهانی تمرکز میکند، ما میخواهیم در درازمدت در تحویل متعادل باشیم؛ نیمی در چین، نیمی هم به خارج از چین.»
گو چارچوب زمانی خاصی برای دستیابی به آن هدف ارائه نکرد. برای مقایسه، تسلا مستقر در ایالات متحده در سه ماهه سوم گفت که بازار داخلی آن ۴۶.۶ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است.
چین ۲۲.۶ درصد از فروش کلی تسلا را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با سال گذشته که کمی کمتر از ۲۰ درصد بود، رشد داشته است. شرکت ایلان ماسک کارخانهای را در شانگهای افتتاح کرد و درست قبل از شروع همهگیری در ژانویه ۲۰۲۰ شروع به تحویل خودروهای ساخت داخل کرد.
گو گفت که ایکسپنگ مستقر در گوانگژو امسال و سال آینده بیشتر در بازارهای بینالمللی سرمایهگذاری خواهد کرد و انتظار دارد سال آینده وارد سوئد، دانمارک و هلند شود.
این استارتآپ ارسال خودرو به نروژ را در دسامبر ۲۰۲۰ آغاز کرده است.
بیشتر بخوانید:
استارتآپ ایکسپنگ (XPeng) در سال ۲۰۱۴ راهاندازی شده و تولید کننده خودروهای برقی است.