همشهری آنلاین: تزیپی لیونی در دیدار با رئیس هیئت مذاکره کننده فلسطینی تاکید کرد که هم زمان با تشکیل کابینه جدید این رژیم به مذاکرات صلح با طرف فلسطینی ادامه خواهد داد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: لیونی، وزیر خارجه اسرائیل در دولت اولمرت که هم‌اکنون مامور تشکیل کابیه این رژیم شده است، [لیونی جانشین اولمرت می‌شود]در این دیدار اعلام کرد که بدون هیچ تغییری حتی در دوره‌ای که وی برای تشکیل کابینه جدید تلاش می‌کند؛ به مذاکرات صلح با طرف فلسطینی ادامه خواهد داد.

این اظهارات در واکنش به هشدار اخیر قریع که گفته بود: در صورت شکست مذاکران صلح، خشونت شعله ور می‌شود؛ بیان شد. قریع در اظهارات اخیر خود تاکید کرده بود که در صورت به بن بست رسیدن مذاکرات صلح، بازگشت به تمامی اشکال مقاومت امری وارد خواهد بود.

احمد قریع همچنین با بیان اینکه توسعه شهرکها در اراضی اشغالی فلسطین بر روند مذاکرات درباره مسائل سرنوشت ساز همچون قدس، آوارگان و مرزها سایه افکنده است، گفت که تغییر کابینه در اسرائیل در سایه استعفای ایهود اولمرت، تصمیم گیری در چنین شرایطی را برای اسرائیل دشوار کرده است.

از سوی دیگر "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی نسبت به امضای توافقنامه صلح با فلسطینی‌ها تا پایان سال جاری میلادی ابراز تردید کرد و احتمال داد که این مسئله در سال آینده محقق شود.