نگهداری از کیف چرمی رموزی دارد که اگر آنها را بدانید می توانید از کیف مدت بیشتری استفاده کنید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در اینجا توصیه‌هایی از طرف کارشناسان مطرح می‌کنیم تا بتوانید از کیف دستی‌تان بهتر مراقبت کنید و با کیفی بدون نظم و آشفته مواجه نباشید.

از کیف چرمتان مراقبت کنید و به آن برسید

طبق گفته جنی ولاکولیس، صاحب تعمیر چرم ایوانز در رویال آرکید ملبورن، اولین کاری که باید بکنید این است که با اسپری ضدآب‌کننده داخل و بیرون کیف را اسپری کنید و بعد از ۲۴ ساعت آن روی آن کرم‌های تغذیه کننده بمالید.

مدیر خلاق برند اورتون، سوفی ‌هالت، هم به شدت معتقد است باید کیف چرم را با یک لایه محافظ در برابر مواد مختلف محافظت کرد. او می‌گوید این لایه محافظ از ایجاد لکه یا خراش روی چرم هم جلوگیری می‌کند.

اطمینان داشته باشید که در بطری داخل کیف محکم بسته شده است

ولاکولیس می‌گوید معمولا کیف‌هایی را می‌بیند که با آب خراب شده‌اند: «برای این که مردم بطری‌های آب را در کیف می‌گذارند، بدون این که در آن را درست بسته باشند و به همین دلیل آب از بطری خالی شده و کیف را لک کرده و شکل چرم را تغییر داده است.»

او می‌گوید اگر عطر یا روغن یا چیزی حاوی الکل مثل مایع ضدعفونی دست، در کیفتان باشد و از بطری بیرون بزند، وضعیت بدتر می‌شود. این مواد می‌توانند رنگ چرم را ببرند، بنابراین مهم است که به سرعت کیفتان را کاملا بشویید. اگر لکه بزرگ بود، ولاکولیس پیشنهاد می‌دهد سریع کیفتان را به متخصص بدهید.

هالت می‌گوید اگر مطمئنید می‌توانید خودتان جلوی لکه را بگیرید، از یک نرم‌کننده چرم استفاده کنید تا کیف را تمیز کنید. او این کار را به صورت منظم پیشنهاد می‌دهد تا روی کیف یک لایه محافظ ایجاد کنید، لکه‌ها را پاک کنید، چرم را تغذیه کنید و  آن را براق‌تر کنید.

بسته‌بندی کردن کمک می‌کند کیفتان بیشتر عمر کند

کار دیگری که عمر کیف چرم شما را بیشتر می‌کند، نگهداری مناسب آن است. ‌هالت می‌گوید کیفتان را در یک کیسه پارچه‌ای و دور از نور از مستقیم آفتاب و رطوبت قرار دهید تا از هر گونه از بین رفتن رنگ جلوگیری شود. ولاکولیس می‌گوید نگهداری مناسب بافت کیف را حفظ می‌کند: «معمولا زمانی که کیف چرم را می‌خرید، داخل آن پر از دستمال کاغذی است. این‌ها را کنار بگذارید و هر وقت کیفتان را در کمد می‌گذارید، دوباره داخلش را با آنها پر کنید. این کار کمک می‌کند که شکل کیف حفظ شود.» او می‌گوید همچنین مهم است کیف فضای کافی داشته باشد و وسایل دیگر آن را له نکنند.

همه زندگی‌تان را توی کیف نریزید

اگرچه وسوسه‌کننده است که همه چیزهایی را که در طول روز شاید به آنها احتیاج پیدا کنید، داخل کیف بریزید، اما ولاکولیس  هشدار می‌دهد مراقب باشید. چراکه چنین کاری فشار زیادی به دسته کیف وارد می‌کند و وقتی چرم کشش پیدا می‌کند، خیلی زود می‌شکند.

او می‌گوید این اتفاق به ویژه برای کیف‌های بزرگ‌تر بیشتر می‌افتد: «هرچه کیف بزرگ‌تر باشد، صدمه بیشتری می‌بیند. چون فکر می‌کنیم کیف بزرگ است و می‌توانیم هرچه می‌خواهیم داخلش بگذاریم. کیفتان قدردانی خواهد اگر چیزهایی را که می‌خواهید با خودتان ببرید، کم کنید!»