همشهری آنلاین: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از کارشکنی رژیم صهیونیستی در قرارداد مبادله اسیران خبر داد و گفت: مذاکرات مبادله اسیران به نقطه صفر رسیده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خالد مشعل تاکید کرد: کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در انعقاد قرارداد مبادله اسیران، مذاکرات برای آزادی گلعاد شالیت نظامی اسیر اسرائیلی را به نقطه صفر رسانده است.

وی افزود: جنبش حماس همواره برای آزادی شالیت در قبال آزادی دستکم هزار اسیر فلسطینی اعلام آمادگی کرده است اما رژیم صهیونیستی همواره با بهانه تراشی از پذیرش فهرست اسامی ارائه شده جنبش حماس برای آزادی اسیران فلسطینی خودداری می‌کند.

این رژیم اخیرا خود اقدام به تهیه فهرستی پیشنهادی برای آزادی در مقابل آزادی گلعاد شالیت کرده است که با مخالفت جنبش حماس مواجه شد.

پافشاری حماس بر شروط خود

جنبش حماس نیز بار دیگر بر شروط خود برای مبادله اسیران با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

اسامه المزینی از رهبران جنبش حماس اظهار داشت: موافقت اسرائیل با آزادی نیمی از اسیران فلسطینی به منزله‌ کوتاه آمدن این رژیم از موضع‌گیری‌های قبلی خود در این زمینه است.

وی گفت: عقب نشینی اسرائیل از مواضعش کافی نیست، ما خواسته‌های انسانی داریم و هرگز از آنها دست بر نمی‌داریم. این رهبر حماس ادامه داد: عقب نشینی اسرائیل از مواضع‌ قبلی ‌اش نتیجه‌ پایداری و ثبات ما است.

مزینی تصریح کرد: حماس نرمش زیادی از خود نشان داده و با آزادسازی مرحله‌ای اسیران برای آزادی تمام اسیران موافقت کرده است.

در این میان یک مقام رژیم صهیونیستی تاکید کرد ایهود باراک گفته است اسرائیل تمام تلاش خود را برای آزادی گلعاد شلیط ، سرباز اسیر اسرائیلی به کار خواهد گرفت.

این مقام صهیونیست افزود: ایهود باراک، وزیر جنگ اسرائیل در اتخاذ تصمیمات دشوار در صورتی که زمان اجرای این تلاش‌ها فرا رسیده باشد، هرگز تردید نخواهد کرد. این مقام گفت: باراک تلاش‌‌های خود را در رسانه‌ها علنی نخواهد کرد.