همشهری آنلاین: ضریح مطهر حرم طفلان مسلم بن عقیل در منطقه مسیب کربلا در آستانه عید سعید فطر پرده برداری شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، این دو ضریح که با تلاش هنرمندان و همت دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در ایران ساخته شده پس از پایان مراحل نصب و پرداخت آن در مدت دو هفته، دیشب پرده برداری شد.

این دو ضریح هرکدام به طول 4 متر و عرض دو متر به دست براداران هنرمند پرورش از معرفترین سازندگان ضریح مراقد عتبات عالیات در اصفهان ساخته شده که در آن بیش از هزار کیلو گرم طلا و نقره به ارزش پنج میلیارد تومان به کار رفته است.

ضریح مطهر طفلان مسلم با پنجره‌های فولادی و کتیبه‌های تزئین شده به آیات قرآن و اشعاری در مدح طفلان مسلم پس از چهار سال کار و تلاش طراحی و نصب شده است.

وقتی دو فرزند مسلم به نام‌های محمد و ابراهیم‏ به کمک‏ "مشکور" زندانبان از زندان ابن زیاد گریختند،شب را به خانه زنی پناه آوردند. شوهر این زن، حارث بود و برای پیدا کردن دو کودک،بسیار تلاش کرده بود شب‏ که به خانه آمد و متوجه شد دو کودک فراری در خانه وی هستند صبح سر ان دو را جدا کرد و بدنشان ‏را به فرات انداخت و سرشان را پیش ابن زیاد برد تا جایزه بگیرد.

ابن زیاد هم وقتی وضع را این گونه دید دستور داد گردن خود او را در همان محلی که طفلان مسلم را به شهادت رسانده بود جدا کنند.

حرم مطهر طفلان مسلم بن عقیل بعد از واقعه عاشورا برای زیارت علاقه مندان مکتب عاشورا ماندگار شد به طوریکه سالانه ده‌ها هزار نفر از کشورهای مختلف و گوشه گوشه عراق برای زیارت به حرم طفلان مسلم مشرف می‌شوند.