تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

آویشن و عسل هر دو از مواد غذایی طبیعی می باشند که دارای خواص زیادی هستند. افراد می توانند هر کدام از این مواد طبیعی را به صورت جداگانه و یا با مواد غذایی دیگر مصرف کنند تا از خواص آنها بهره مند شوند. اما ما در این مقاله قصد داریم به بررسی خواص دمنوش آویشن و عسل بپردازیم.

معرفی برخی از خواص دمنوش آویشن و عسل

دمنوش آویشن و عسل دارای خواص زیادی می باشد، افراد مختلف با هر سن و سالی می توانند از خواص این دمنوش گیاهی بهره مند شوند. این دمنوش دارای کمترین عوارض جانبی می باشد و افراد مختلف می توانند از آن در فصول گرم و سرد سال استفاده کنند.

گیاه آویشن دارای ترکیباتی از قبیل ویتامین هایA  و C می باشد. این گیاه دارای مواد معدنی زیادی مانند کلسیم، منگنز، سلنیوم، پتاسیم، آهن و ... است. این گیاه که در نقاط مختلف کشور کشت می شود، دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان مانند تیمونین می باشد. از دیگر ترکیبات موثر این گیاه می توان به وجود تیمول در آن اشاره کرد. از ترکیبات موثر موجود در عسل طبیعی نیز می توان به پلی فنول ها، ساکاروز، مالتوز، کربوهیدرات ها، مواد معدنی مانند سلنیوم، منگنز، آهن، ویتامین ها و ... اشاره کرد. برخی از خواص دمنوش آویشن و عسل عبارتند از:

  • دمنوش آویشن و عسل می تواند به خوبی خستگی های روزانه حاصل از مشغله های کاری را رفع کند.
  • در از بین بردن بیماری های ریوی و تنگی نفس و همچنین دردهای موجود در گلو تاثیرگذار باشد.
  • این دمنوش گیاهی می تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارشی و از بین بردن حالت تهوع، نفخ و همچنین هضم سریعتر غذا کمک کند.
  • دمنوش آویشن و عسل نوعی داروی آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می شود که می تواند عوارض بیماری آنفولانزا مانند سرفه، عطسه و ... را نیز از بین ببرد و سیستم ایمنی بدن افراد را تقویت کند.
  • این دمنوش گیاهی به خوبی می تواند با مواد معدنی موجود در خود به تنظیم و کنترل فشار خون در افراد مختلف بپردازد و سطح کلسترول موجود در بدن آنها را تنظیم کند.
  • این دمنوش با خواصی که دارد، می تواند در از بین بردن قارچ ها، میکروب ها و باکتری های موجود در بدن تاثیرگذار باشد.
  • افراد با استفاده از ترکیبات موجود در دمنوش آویشن و عسل مانند پراکسید هیدروژن، مواد اسیدی و ... می توانند عفونت های موجود در قسمت های مختلف بدن خود را از بین ببرند.
  • به طور کلی این دمنوش نوعی ترکیب ضد باکتریایی می باشد که می تواند عفونت ها را نیز از بین ببرد.
  • این دمنوش خلط آور است و افراد با نوشیدن آن در ایام سرماخوردگی می توانند گلوی خود را صاف کنند و راه های تنفسی و همچنین گوارشی خود را باز کنند.
  • این دمنوش گیاهی می تواند به داد افراد کم اشتها برسد و اشتهای آنها را زیاد کند تا در این صورت انرژی آنها برای انجام فعالیت های روزانه نیز زیاد شود.
  • یکی دیگر از خواص دمنوش آویشن و عسل بهبود وضعیت بینایی، سلامتی چشم ها و پاک کردن آنها از قارچ ها و باکتری ها می باشد.
  • این دمنوش می تواند برای بیماران قلبی و بیمارانی که نیاز به آرامش اعصاب نیز دارند، موثر باشد.
  • یکی از ترکیبات اصلی این دمنوش کارواکرول می باشد که می تواند حس آرامش و دوری از استرس های روانی را به افراد هدیه بدهد.
  • از دیگر خواص موثر این دمنوش می توان به از بین بردن آکنه ها و جوش های پوستی در قسمت های مختلف بدن اشاره کرد.
  • گفتنی است که طبع گرم این دمنوش سبب می شود کسانی که دچار دردهای عضلانی مانند آرتروز، رماتیسم، دیسک کمر و ... می باشند از خوردن آن لذت ببرند و دردهای خود را تسکین دهند.
  • این دمنوش در از بین بردن سلول های سرطانی نیز موثر است و دارای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های زیادی می باشد و می تواند به تقویت بدن بیماران بپردازد.
  • از دیگر خواص دمنوش آویشن و عسل می توان به تاثیرگذاری مثبت آن بر سلامتی پوست و موها اشاره کرد.
  • این دمنوش می تواند از پیری زودرس و شل شدن پوست جلوگیری کند، این دمنوش سبب شفاف شدن پوست می شود، موها را تقویت می کند و مانع ریزش آنها می شود.

افراد برای تهیه این دمنوش بهتر است از گیاه آویشن خشک شده و عسل کاملا طبیعی استفاده کنند. برای تهیه دو لیوان از این دمنوش ،می توان از دو لیوان آب جوش، دو قاشق عسل و دو قاشق آویشن خشک شده استفاده کرد.

افراد باید سعی کنند این مخلوط گیاهی را با استفاده از حرارت غیر مستقیم دم کنند. قابل ذکر است که مدت زمان دم کشیدن این دمنوش بین ده تا ۱۵ دقیقه می باشد.

دمنوش آویشن و عسل برادران حسینی

با توجه به متعدد بودن خواص دمنوش آویشن و عسل، این دمنوش در فروشگاه ها و سایت های اینترنتی زیادی به فروش می رسند. یکی از این فروشگاه ها و سایت های اینترنتی معتبر، سایت برادران حسینی می باشد.شما می توانید از آدرس روبرو دمنوش های گیاهی را تهیه کنید:

https://hosseinibrothers.ir/۱۶۲-دمنوش

برادران حسینی سعی کرده اند، مرغوب ترین کالاها و مواد غذایی را با مناسب ترین قیمت ها به مردم عرضه کنند. افراد می توانند به خوبی با خرید این دمنوش ها از سایت برادران حسینی از خواص متعدد آنها برای سلامتی بدن بهره مند شوند.

کلام آخر

این دمنوش یکی از دمنوش های کاملا گیاهی می باشد. خواص دمنوش آویشن و عسل خیلی زیاد است و ما در اینجا فقط به مهم ترین آنها پرداختیم. با این وجود افراد باید در مصرف این دمنوش نیز جنبه تعادل را رعایت کنند.