تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۰

همشهری آنلاین: سازمان پایانه‌های مسافربری و پارک سوارهای شهرداری تهران روز یکشنبه اعلام کرد که دو پایانه جدید مسافری در شرق و جنوب تهران احداث می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران، احداث پایانه 30 هکتاری در شرق تهران با زیربنای 200 هزار متر مربع از اولویت برنامه‌های سازمان پایانه‌های مسافربری و پارک سوارهای شهرداری تهران است.

این پایانه در تقاطع 9 بزرگراه و آزادراه و در نقطه تلاقی معابر شریانی درون شهری و برون شهری واقع شده است.

هدف از احداث این دو پایانه در تهران کاهش ترافیک درون شهری و افزایش خدمات به شهروندان اعلام شده است.

پایانه شرق در ابتدای جاده دماوند قرار گرفته است و ایستگاه مبدا متروی شرق تهران محسوب می‌شود.

وجود ایستگاه جزیره‌ای مترو و پارک سوار اتوبوسرانی در داخل این پایانه این امکان را به مسافران می‌دهد که دسترسی آسان به این مکان داشته باشند.

ظرفیت استفاده از پایانه شرق حداکثر 240 هزار نفر در روز خواهد بود و با بهره برداری از این پایانه از تردد روزانه چهار هزار دستگاه اتوبوس به داخل شهر کاسته می‌شود.

در گزارش سازمان پایانه های مسافربری و پارک سوارهای شهرداری تهران آمده است: ساخت سه باب هتل دو، سه و چهار ستاره، سالن سینما، غرفه‌های محصولات فرهنگی و هنری و نیز فروشگاه‌های مختلف از جمله امکانات پایانه شرق خواهد بود.

در این پایانه فضای پرواز و فرود بالگرد پیش‌بینی شده است تا در حوادث و سوانح احتمالی از آن استفاده شود.

احداث پایانه 5/32 هکتاری در جنوب تهران از دیگر طرح های اولویت دار سازمان پایانه های شهرداری تهران است. این پایانه در محل اتصال جاده ساوه با بزرگراه‌های آیت الله سعیدی و آزادگان ساخته می‌شود.

ساخت تاسیسات مقاوم مربوط به مدیریت بحران تعمیرگاه‌های سبک و سنگین، پمپ‌های بنزین و گازوییل همراه با دیگر امکانات رفاهی از امکانات این پایانه است.

بر اساس این گزارش، اسلام شهر، شهر جدید پرند، چهاردانگه و شهر آفتاب از جمله نقاط تحت پوشش پایانه جنوب است.