همشهری آنلاین ـ مریم قاسمی: معاونت خدمات شهری و محیطزیست شهرداری منطقه ۱۸ با اجرای برنامههای متنوع و اصولی توانسته شهروندان ساکن در این نقطه از شهر تهران را با مفاهیمی همچون اهمیت تفکیک پسماند از مبدا، چگونگی حفظ پاکیزگی محله و شهر، حقوق شهروندی در قبال شهر و... آشنا کند.
«جعفر قیصری»، رئیس اداره پسماند شهرداری منطقه ۱۸ در اینباره گفت: «درچند ماه اخیر با مساعدت و راهبری شهردار و همچنین معاون خدمات شهری و محیطزیست شهرداری منطقه ۱۸ اتفاقهای خوبی درحوزه مدیریت پسماند افتاده که نمونه آن کاهش محسوس زباله های داخل سطل های مکانیزه در محله ها و افزایش میزان پسماندهای تحویلی توسط شهروندان به غرفه ها بوده است. کارشناسان اداره پسماند بهصورت روزانه در بلوکهای تعیین شده حضور پیدا میکنند و به مردم کوچه و بازار راهنمایی و مشاوره میدهند. از نحوه جداسازی و تفکیک پسماندهای خشک خانگی از جمله پلاستیک، نان خشک، کاغذ و مقوا تا دیگر ضایعات مصرفی که تفکیک و جداسازی آن نقش زیادی درکاهش تولید زبالههای شهری و ناهنجاریها وآسیبهای اجتماعی مثل پدیده زبالهگردی در شهر و از همه مهمتر، بهرهکشی از کودکانکار و خیابان دارد.»
قیصری ادامه داد: «شهرداری از همه ظرفیتها و پتانسیلهای خود در جهت بهبود وضعیت زندگی ساکنان بهرهمیبرد. مثلاً در حوزه پسماند اکنون به این نقطه رسیدهایم که با یک تماس تلفنی کوتاه شهروندان با شماره ۶۶۲۲۱۶۲۳ پشتیبانی و هماهنگی اداره پسماند شهرداری منطقه ۱۸ و یا سامانه فوریتهای ۱۳۷، در محل زندگی و کارشان حاضر و به مردم خدمت کنیم. خودروهای ویژه و ملودیدار اداره پسماند در نقاط مختلف مستقر هستند تا در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شده و پسماندهای خشک شهروندان را تحویل بگیرند.»