تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۶

محمد منصوریان: دیدن چهره تازه حسین رضازاده بر صفحه تلویزیون نشان می‌داد که او در دوره جدید حیات ورزشی خود دارای شخصیت تازه‌ای شده است.

قوی‌ترین مرد جهان، دوران چند ماه گذشته را پشت‌سر گذاشته و در میدان تازه‌ای ارزش‌های ویژه خود را به نمایش گذاشته است. رضازاده حالا مدیر تیم‌های ملی و سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان وزنه‌برداری ایران است.

تلاش فراوانی از خود نشان می‌دهد و سخت به دنبال آن است که اعتبار و ارزش‌های وزنه‌برداران ایرانی را بالا ببرد. خیلی‌ها قبل از بازی‌های المپیک پکن زمانی که آن اتفاق شوم بیماری به سراغ پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران حسین رضازاده آمد، حماسه تاریخی حضور او در ورزش دنیا را پایان‌یافته تلقی کرده و هرکس به زعم خود آن را به نوعی تعبیر و تفسیر کرد.

رضازاده ناخواسته از دنیای قهرمانی کناره‌گیری کرد. روزی که بهرام افشارزاده با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی خبر بیماری رضازاده و متعاقب آن کناره‌گیری وی از المپیک را اعلام کرد،  او خیلی دلش می‌خواست که به اهالی ورزش بفهماند که او می‌تواند همچنان مطرح باشد.

او این بار با اقدام متهورانه دیگری آستین‌ها را بالا زد و برای خدمت به جوانان در وزنه‌برداری اعلام آمادگی کرد. بلافاصله با همیاری فدراسیون وزنه‌برداری در اولین کلاس جهانی این رشته در امر مربیگری شرکت و دانش فنی خود را افزایش داد: «در شهر تاتامی مجارستان در یک کلاس بین‌المللی شرکت کرده و مدت 2 هفته زیرنظر 2 مدرس جهانی آموزش دیدم. کلاس فوق‌العاده ای بود و در پایان مدرک آن را با امتیاز خوبی به دست آوردم.»

بدین ترتیب امروز حسین رضازاده در اردوی تیم‌ملی به تربیت وزنه‌برداران جوان مشغول شده است. 27 وزنه‌بردار در حال حاضر در اردوی تیم‌ملی حضور دارند و به شدت تمرین می‌کنند. خودش می‌گوید: «در حال حاضر به اتفاق بهمن زارع، مسعود قاسمی، سیدهادی پاکروان و زالای مجارستانی کار تمرینات این عده را دنبال می‌کنیم. همه کسانی که الان در اردو هستند، خوبند و می‌توانند کمک حال تیم‌ملی باشند.

من و همکارانم برنامه‌های وسیعی برای رشد وزنه‌برداری در نظر گرفته‌ایم و خوشبختانه تعامل خوبی نیز با فدراسیون وزنه‌برداری داریم و با اطمینان نیز می‌گویم که به لحاظ مشکل دوپینگ هم هیچ نگرانی نداریم. یک سری آزمایشات انجام شده و مرتباً نیز انجام می‌شود. به همه ملی‌پوشان گفته‌ایم که باید در نهایت صحت و سلامت کامل در اردوی تیم‌ملی حاضر شوند.»

پیشنهاد ریاست فدراسیون را می پذیرم

بحث سلامت جسمانی و نگرانی‌هایی که در چند ماه گذشته نسبت به حسین رضازاده وجود داشت عمده‌ترین سئوالی بود که در موردا این قهرمان بزرگ وجود دارد رضازاده گفت: «در حال حاضر نسبت به قبل از المپیک 15 کیلو لاغر شده‌ام. روزانه یک ساعت پیاده‌روی می‌کنم و از سلامت خود غافل نیستم. مشکلاتی که داشتم کاملاً کنترل شده و خودم سعی دارم تا دستورات پزشکان را به درستی انجام دهم. پزشکان به من توصیه اکید کرده‌اند اکنون که به صورت سنگین ورزش نمی‌کنم باید مرتباً از وزن بدنم کم کنم.»رضازاده در حال حاضر یکی از اعضای هیأت‌مدیره باشگاه سایپا است و به طنز می‌گوید آنقدر وزن کم می‌کنم تا شاید یک روز بتوانم به عنوان یک فوتبالیست در میدان ورزش حاضر شوم.در حال حاضر وزن خیلی زیادی کم کرده ام.

اما حسین رضازاده هنوز هم افکار بلندپروازانه‌ای در سر می‌پروراند، وقتی در رابطه با پذیرش ریاست فدراسیون وزنه‌برداری از او سئوال می‌کنیم این چنین جواب می‌دهد: «فعلاً که
آقای افشارزاده کارهای این فدراسیون را خوب انجام می‌دهد اما اگر ایشان به کمیته ملی المپیک برود و برای ریاست فدراسیون وزنه‌برداری به من پیشنهاد دهند، قطعاً به آن جواب مثبت می‌دهم. من هم برنامه دارم و هم می‌توانم این کار را انجام دهم. من وزنه‌برداری دنیا را خیلی خوب می‌شناسم و اهالی این ورزش در جهان نیز برای من احترام ویژه‌ای قائل هستند. این را هم اضافه کنم که برای رشد و اعتلای وزنه‌برداری در هر سنگری که لازم باشد خدمت خواهم کرد.»