گروه حوادث: 24 عضو یک باند که قصد داشتند محموله‌ای قاچاق را به‌وسیله قطار از بندرعباس به تهران منتقل کنند، در دام پلیس گرفتار شدند.

اعضای این باند اجناس قاچاق را با استفاده از چند لنج از دوبی به بندرعباس منتقل کرده و در کانتینرهای مخصوص قطار جاسازی کرده بودند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران- با اعلام این خبر گفت: مدتی قبل کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بعد از انجام کارهای اطلاعاتی متوجه شدند مقدار زیادی کالای قاچاق که در چند کانتینر جاسازی‌ شده، به وسیله قطار از بندرعباس به تهران منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد: با این اطلاعات، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از ماموران قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای شناسایی محل تخلیه محموله قاچاق آغاز شد.

کارآگاهان در ردزنی‌های تخصصی خود متوجه شدند کالای قاچاق در 2 کانتینر جاسازی شده و به یکی از گاراژهای جنوب شرق تهران منتقل شده است.

به این ترتیب گاراژ مورد نظر به محاصره پلیس درآمد و ماموران با ورود به این محل، مردان قاچاقچی را دستگیر و محموله‌ قاچاق که شامل لوازم یدکی خودرو، پارچه و اجناس دسته دوم بود را توقیف کردند و این گاراژ نیز پلمب شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: با انتقال متهمان به اداره پلیس مشخص شد آنها از اعضای یک باند قاچاق کالا هستند که اجناس مختلف را از کشورهای حاشیه خلیج فارس به تهران قاچاق می‌کنند.

وقتی متهمان گفتند دیگر همدستانشان قصد انتقال 4 کانتینر حاوی کالای قاچاق به تهران را دارند عملیات دستگیری دیگر اعضای باند آغاز شد.

ماموران قبل از آنکه قاچاقچیان از دستگیری همدستانشان باخبر شوند، موفق شدند محموله دیگری را که در راه تهران بود شناسایی کنند.

این محموله نیز قرار بود با قطار بندرعباس- تهران به پایتخت منتقل شود.  در حالی که این قطار در ایستگاه تپه سفید توقف کرده بود، کارآگاهان با هماهنگی با مسئولان ایستگاه و ماموران محلی، قطار را متوقف و متهمان را که از مسافران همان قطار بودند، دستگیر کردند.

وی افزود: در بازجویی از قاچاقچیان دستگیر شده، مشخص شد تنها بازمانده‌های این باند در بندرعباس مشغول جاسازی محموله‌های قاچاق در کانتینر دیگری هستند.

به این ترتیب ماجرا به پلیس آگاهی هرمزگان گزارش شد و کارآگاهان موفق شدند دیگر اعضای باند را نیز هنگام جاسازی اجناس قاچاق دستگیر کنند.

سرهنگ محمدیان اظهار داشت: این متهمان بعد از دستگیری با ارائه مدارکی مدعی شدند که قصد ترانزیت قانونی این اجناس از امارات به کشور ترکمنستان را داشته‌اند اما وقتی مشخص شد تمامی این مدارک جعلی هستند، با دستور مستقیم جعفرصابری ذفرقندی- سرپرست دادسرای ویژه قاچاق کالا و ارز تهران- تمامی متهمان بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه تا‌کنون 24 عضو این باند دستگیر شده‌اند، خاطر نشان کرد: با مشخص‌شدن ارزش کالای کشف شده از این باند، برای آنها درخواست جریمه 2 میلیارد تومانی شده است