گروه حوادث: پایین بودن شیشه‌های یک خودرو، سرآغاز ماجرای عجیبی بود که کارآگاهان پلیس تهران را به یک لابراتوار تولید شیشه کشاند.

پلیس اکنون در تعقیب 2گرداننده فراری این آزمایشگاه است که با اشتباه خود باعث افشای این راز شدند.

زمانی که ماموران گشت کلانتری 124 شهرک غرب در حال گشتزنی در یکی از خیابان‌های منطقه بودند، خودروی پژو پرشیای سفید رنگی را دیدند که ابتدای یکی از کوچه‌ها پارک شده بود.

از آنجا که شیشه‌های خودرو پایین بود و احتمال سرقت آن وجود داشت، ماموران تلاش کردند مالک خودرو را بیابند.

به این ترتیب آنها که احتمال می‌دادند صاحب خودرو باید ساکن یکی از خانه‌های اطراف باشد، با زدن زنگ خانه‌ها تلاش کردند وی را بیابند. اما هیچ‌کس مالک خودرو را نمی‌شناخت.

در حالی که ماموران در حال استعلام شماره پلاک خودرو بودند و قصد داشتند آن را به پارکینگ منتقل کنند، ناگهان متوجه فریادهای یکی از همسایگان شدند که مدعی بود 3 مرد ناشناس از روی پشت‌بامشان در حال فرار هستند.

با شنیدن فریادهای این مرد، ماموران با این احتمال که مردان فراری، سارقان منزل باشند وارد عمل شده و برای دستگیری سارقان به سرعت خود را به طبقه پنجم ساختمان رساندند.

آنها لحظاتی بعد در جریان تعقیب و گریزی کوتاه توانستند یکی از مردان فراری را دستگیر کرده و تحت بازجویی قرار دهند. اما در حالی که این مرد جوان در بازجویی‌های اولیه منکر ارتکاب سرقت بود، تحقیقات از وی درباره دلیل فرارشان آغاز شد.

مرد جوان در اظهاراتش به ماموران گفت: مدتی قبل با این 2 مرد که ظاهرا وضع مالی خوبی داشتند آشنا شدم، ما بیشتر با هم به‌صورت تلفنی در تماس بودیم تا اینکه آنها امروز صبح مرا به خانه‌ا‌شان دعوت کردند و من به‌عنوان مهمان به خانه آنها رفتم.

وی افزود: زمان زیادی از ورودم به خانه نگذشته بود که ناگهان زنگ در خانه به صدا درآمد، در این موقع یک نفر از آنها که از آیفون متوجه حضور ماموران شده بود فریاد زد «پلیس آمده است»، با شنیدن این جمله دوست وی در حالی که بسیار وحشتزده و هراسان بود، با اصرار از من خواست همراه آنها فرار کنم و من بدون آنکه بدانم به چه دلیلی باید فرار کنم با آنها همراه شدم و شروع به دویدن کردم، خودمان را به پشت بام رساندیم و قصد فرار داشتیم که ماموران سر رسیدند و مرا دستگیر کردند اما دوستانم فرار کردند.

با این اظهارات، ماموران برای یافتن دلیل فرار مردان ناشناس با گرفتن دستور قضائی به خانه  آنها رفتند و در آنجا بود که با دیدن لوله‌های آزمایشگاهی و لوازم مخصوص تولید شیشه متوجه دلیل فرار این 2 مرد شدند، آنها احتمالا از تولید‌کنندگان ماده مخدر شیشه بودند.

در ادامه بازرسی داخل خانه، ماموران توانستند آزمایشگاه قاچاقچیان را در انباری پارکینگ پیدا   و در آنجا مقدار زیادی از لوازم آزمایشگاهی تولید شیشه را کشف کنند.

صبح دیروز تنها متهم دستگیر شده، از سوی قاضی اصغرزاده- بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران- تحت بازجویی قرار گرفت و در این بازجویی‌ها بار دیگر ادعا کرد وی از اینکه مردان فراری قاچاقچی بوده‌اند خبری نداشته و در خانه آنها مهمان بوده است.

قاضی اصغرزاده با تکمیل تحقیقات، تنها متهم دستگیر شده این پرونده را در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی تهران قرار داد و این در حالی است که تلاش برای دستگیری مردان فراری ادامه دارد.

کد خبر 64604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز