امام جمعه قزوین گفت: آمریکایی‌ها اواکراین را به نابودی کشاندند، خلع سلاحش کردند و بعد از اینکه همه این اتفاقات افتاده، امروز که این کشور دچار بحران شده، هیچ کاری به سرنوشت مردم این کشور و دولت دست‌نشانده خودشان هم ندارند. مانند همان کاری که با شاه، اشرف غنی و صدام کردند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که بعدازظهر امروز در شبستان مسجدالنبی(ص) اقامه شد، اظهار داشت: ظلمی که دارد در کشور اوکراین اتفاق می‌افتد، بنیانگذار ظلم در این کشور به ویژه در سال‌های اخیر آمریکایی‌ها بودند که در این کشور فتنه به‌پا کردند و یک هنرپیشه طنز را بدون هیچ‌گونه تخصصی رئیس‌جمهور کردند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها اواکراین را به نابودی کشاندند، خلع سلاحش کردند و بعد از اینکه همه این اتفاقات افتاده، امروز که این کشور دچار بحران شده، هیچ کاری به سرنوشت مردم این کشور و دولت دست‌نشانده خودشان هم ندارند. مانند همان کاری که با شاه، اشرف غنی و صدام کردند. یعنی از آنها سواری گرفتند که به مقاصد خودشان برسند و موقعی که مردم ایستادگی و مقاومت کردند، آمریکایی‌ها نوکرشان را در آتش و آشوب رها کردند و دنبال کارشان رفتند.

عابدینی ادامه داد: به همین خاطر سفیر اوکراین به مسئولان جمهوری اسلامی ایران گفته که شما راه ما را نروید. البته ما هیچ‌وقت این راه را نرفتیم و در حالی که آمریکایی‌ها می‌خواستند ما را خلع سلاح کنند، کور خواندند و مردم ما روز به روز در مقابل دشمن مسلح‌تر به میدان خواهند بود.

خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: جا دارد یک‌بار دیگر به دولت خادم و خدوم تأکید کنیم که گرانی کالاهای اساسی معیشت و سفره مردم را خیلی تحت فشار قرار داده است. بنابراین از دولتمردان می‌خواهیم شبانه‌روزی و با شتاب بیشتر کار کنند و جدیت و با پیگیری‌های واقعی کاری کنند که مردم در روزهای مانده به سال تحویل آسایش و رفاه را در زندگی خودشان مشاهده کنند.

عابدینی همچنین به فراررسیدن روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: از مدیرکل آموزش و پرورش و همه همکارانشان مجدانه و مصرانه می‌خواهیم که اصل کارشان را آموزش قرار دهند. آموزش و پرورش جایی نیست که ابزار دست آدم‌هایی باشد که به مطامع دنیایی خود فکر می‌کنند. کار آموزش و پرورش این چیزها نیست.

وی ادامه داد: کار آموزش و پرورش تربیت، تعلیم و تهذیب نفوس است و باید به داد این کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزانی برسیم که از هر سو در عالم به اینها تهاجم فرهنگی شده و با فرهنگ و شخصیت آنها بازی می‌شود و خوراک‌هایی مسموم برای آنها تهیه می‌شود.

عابدینی تصریح کرد: امروز جنگ فرهنگی علیه ما توسط دشمنان جای جنگ نظامی نشسته است. دشمنان ما چون از نظر نظامی نتوانستند و نمی‌توانند بکنند، ولی از نظر فرهنگی می‌آیند و بچه ما سرباز خودشان می‌کنند.

وی یادآور شد: آموزش و پرورشی‌های ما زحمت زیاد می‌کشند، اما اگر غیر از این دغدغه داشته باشید، آن حقوقی که می‌گیرید، مشکل پیدا می‌کند. برای اینکه این حقوق بیت‌المال است و برای تربیت بچه‌های مردم در اختیار شما قرار می‌گیرد و آن امکانات برای این منظور است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با بیان اینکه قداست نهادهای دینی را باید در هر شرایطی حفظ کنیم، گفت: ما دستگاه قضا را نعمت خدا در انقلاب اسلامی می‌دانیم، پس باید قداستش را حفظ کنیم و مبادا تضعیف دستگاه قضا از بیان، رفتار و قلم ما سر بزند. البته تضعیف غیر از این است که بیاییم دلسوزانه نقدی بگوییم؛ چرا که نقد دلسوزانه کمک است.

عابدینی اضافه کرد: اما شیطنت کردن، ضعیف نشان دادن و طعنه به دستگاه قضا روا داشتن این ناجوانمردی است و وظیفه دینی و انقلابی ما چیز دیگری است. پس نباید بگذاریم کسی نهادهای انقلابی ما را تضعیف کند.