دیدن بعضی صحنه‌ها حس غرور و افتخار به آدم منتقل می‌کند. مثل آموزگار با معرفت مدرسه علامه امینی و ساکن منطقه ۱۸ که به تجویز پزشکان باید استراحت کند اما با همه این شرایط به میدان آمده و به معنای واقعی کلمه واژه فداکاری و محبت را برای دانش‌آموزان معنا کرده است.

همشهری آنلاین- مریم قاسمی: داستان فداکاری و ایثار «زینب گنجی» آموزگار پایه اول ابتدایی دبستان علامه امینی منطقه ۱۸ برای ما تلنگری است تا افرادی را که در سنگر علم و دانش تلاش می‌کنند را فراموش نکنیم و هر لحظه به یادشان باشیم و قدرآنها را بیشتر بدانیم.

گنجی، اهل مصاحبه نیست و عقیده داردکاری که برای بچه‌های دانش‌آموز انجام می‌دهد وظیفه است و نیازی به گفتن ندارد. کارشناس اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۸ در این‌باره توضیح می‌دهد: «این معلم فداکار با توجه به اینکه فرزندش تازه به دنیا آمده، می‌توانست طبق نظر پزشکان و به راحتی از دوران مرخصی پس از زایمان استفاده کند اما با توجه به علاقه زیادی که به کارش داشت تصمیم گرفت که از همان ابتدا مسئولیت آموزگاری در پایه اول ابتدایی مدرسه علامه امینی را قبول کند. نحوه تدریس این آموزگار به‌صورت آنلاین است و در این مدت ارتباط خوبی با دانش‌آموزان و اولیای بچه‌ها برقرارکرده و بارها مورد تقدیرکادر مدرسه قرارگرفته است.»

اکنون یکی از مسائلی که در مناطق آموزش و پرورش وجود دارد کمبود نیروی انسانی از جمله آموزگار است. به همین دلیل است که افرادی مثل «زینب گنجی» مادر و آموزگار با اخلاق در این شرایط بیشتر احساس وظیفه می‌کنند و نمی‌گذارند این کمبودها به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان لطمه‌ای وارد کند.