پاریس: برج ایفل که یکی از مشهورترین برج‌های جهان است و سالانه هزاران گردشگر از آن بازدید می‌کنند هم به جرگه حامیان صرفه‌جویی در مصرف انرژی ملحق می‌شود.

برج ایفل یکی از زیبا‌ترین برج‌های جهان است که به ماهرانه‌ترین شکل نورپردازی شده و در تاریکی شب این نورپردازی چشم‌ها را خیره می‌کند، البته از اوایل سال 2000 در هر ساعت از شب برای 10دقیقه نورپردازی این برج خاموش می‌شد اما اکنون مقامات تصمیم گرفته‌اند برای اینکه این برج را به سمبلی در صرفه‌جویی انرژی تبدیل کنند در هر ساعت از شب، تنها 5 دقیقه آن را روشن نگه‌دارند. گفتنی است در نورپردازی این برج 300 متری، 20هزار لامپ کم مصرف به کار رفته است.

التماس برای شلیک کردن

کلرادو: پلیس می‌گوید زنی که به زانوی شوهرش شلیک کرده متهم نیست، زیرا شوهرش با التماس فراوان از او خواسته این کار را انجام دهد. به گفته این زن هنگامی که شوهرش به خانه آمده در حالت عادی قرار نداشته و بین آنها مشاجره سختی درگرفته است. در همین حال شوهر این زن یک اسلحه از کمد اتاق بیرون می‌کشد و اسلحه دیگری به دست همسرش می‌دهد. اظهارات این زن حاکی از آن است که این مرد 34 ساله که تحت تاثیر مشروبات الکلی قرار داشته، اسلحه را به سمت سر او نشانه گرفته و التماس کرده است تا با اسلحه دیگری که این زن در دست داشته به طرف او شلیک کند. البته این زن ابتدا با اجرای درخواست او مخالفت کرده اما هنگامی که شوهرش تهدید می‌کند به سمتش شلیک خواهد کرد، این کار را انجام داده و زانوی شوهرش را هدف می‌گیرد. در حال حاضر این مرد در بیمارستان بستری است و تحقیقات برای روشن شدن دلیل درخواست او ادامه دارد.

معذرت‌خواهی سارق با گل

لندن: یک سارق دلرحم در اقدامی جالب برای فردی که اموالش را به سرقت برده بود، یک دسته گل فرستاد. پیرزن 91 ساله‌ای که این دسته گل را دریافت کرده است،‌می‌گوید: حدود ساعت 4 صبح این سارق به خانه من آمد و با هم درگیر شدیم اما با کمال تعجب تنها چند روز بعد یک دسته گل به همراه یک یادداشت دریافت کردم که روی آن نوشته شده بود:« از اینکه به خانه شما دستبرد زده و با شما درگیر شدم، متأسفم!» این سارق ادامه داده است: گمان می‌کردم این خانه خالی است و اگر می‌دانستم پیرزن محترمی در آن اقامت دارد، هرگز وارد آن نمی‌شدم. این درحالی است که به گفته پلیس، این زن پس از درگیری با سارق دچار شوک عصبی شده است. گفتنی است که این پیرزن هم در رسا‌نه‌ها اعلام کرده  سارق خلافکار را می‌بخشد چون به نظر می‌رسد که از خلافکاری پشیمان شده است.

دور زدن پلیس

سیدنی: پلیس از اینکه یک قاچاقچی مواد مخدر جرأت کرده است از پاسگاه پلیس مواد مخدر سرقت کند، شگفت زده شده است. پلیس این مواد را از یک گروه قاچاقچی دستگیر شده توقیف کرده  و آنها را پشت شیشه یک اتاق قرار داده بود تا شهروندانی که به این پایگاه می‌آیند، این مواد را مشاهده کنند اما یک قاچاقچی دیگر که به تازگی دستگیر شده بود پس از عبور از مقابل این اتاق به فکر سرقت مواد افتاد. جالب است که این مرد به طور کاملا اتفاقی به همین اتاق هدایت شد و در آنجا توانست مقداری از این مواد را در جیب خود جاسازی کند. هرچند بنا بود این مرد با قرار وثیقه آزاد شود اما ماموران ناگهان متوجه کاهش حجم مواد مخدر شده و پس از بازرسی بدنی این مرد، مواد را کشف کردند. اکنون وی نه تنها به خاطر جرایم گذشته، بلکه به دلیل سرقت مواد مخدر از اداره پلیس محاکمه خواهد شد.