بانوان ساکن مناطق جنوبی شهر در بزرگ‌ترین مزرعه خانواده پایتخت سبزی‌کاری می‌کنند.

همشهری آنلاین-زهرا بلندی: این مزرعه خانواده با ۵۰۰متر مساحت در مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز(تام) شهربانوی بوستان ولایت منطقه۱۹ قرار گرفته است و روزانه میزبان بانوان ساکن محله‌های مختلف جنوبی شهر است که به سبزیکاری علاقه‌مند هستند.
مدیر مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه۱۹ با بیان این موضوع و اشاره به اینکه کار با خاک و گیاه و آب تسلی‌بخش روح است و کمک می‌کند ذهن به جریال سیالی بپیوندد، گفت: «هریک از بانوان در قطعه زمین‌های مربعی شکل انواع سبزی و صیفی می‌کارند و از آن برداشت می‌کنند.

باوجود شرایط کرونایی استقبال شهروندان از این مزرعه خوب بوده و با همدلی که بین آنها وجود دارد زمینی که تا سال قبل خشک بود اکنون سبز و باطراوت شده است. مزرعه خانواده شهربانو ابتدا با هدف پر کردن اوقات فراغت و آشنایی بیشتر بانوان با فضای سبز شکل گرفت اما اکنون به عنوان روشی برای رونق کسب و کارهای خانگی هم به شمار می‌رود.» 

«سوسن پاکراه» از محبتی که بین بانوان فعال مزرعه ایجاد شده یاد کرد و افزود: «نه تنها با علاقه زمینشان را آبیاری می‌کنند بلکه هوای زمین‌های یکدیگر را هم دارند و در زمان عدم حضور دیگر اعضا، آبیاری زمین دوستانشان را هم به عهده می‌گیرند که رشد و توسعه همدلی و محبت بین آنها را هم به همراه داشته است.»