تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۹

گروه حوادث: مردی که 23 سال قبل به‌دنبال اختلاف حساب مالی با دوست قدیمی‌اش او را به قتل رسانده بود با اعلام گذشت فرزندان مقتول از مجازات قصاص گریخت اما به خاطر نپرداختن دیه همچنان در زندان به سر می‌برد.

بنابراین گزارش، ماجرای این جنایت در سال 64 رخ داد. آن روز اصغر که در آن زمان 21 سال داشت به‌دنبال یک اختلاف حساب مالی با یکی از قدیمی‌ترین دوستانش به نام حیدر درگیر شد اما چند لحظه بعد وقتی به‌خودش آمد، متوجه پیکر خون‌آلود حیدر شد که روی زمین افتاده و جان باخته بود.

اصغر را در صحنه جنایت بازداشت کردند و همسر مقتول که قیم 3 فرزندش بود در جریان محاکمه متهم که 21 سال قبل برگزار شد برای وی درخواست صدور حکم قصاص کرد.

در پایان رسیدگی به این پرونده حکم قصاص اصغر صادرشد و بعد از تایید، برای اجرا به شعبه اجرای احکام ارسال شد ولی در این مدت اولیای دم مقتول برای انجام مقدمات اجرای حکم قصاص در دادسرا حاضر نشدند.

با گذشت سال‌ها از این ماجرا در حالی که اصغر در همه این مدت در زندان به سر می‌برد، هفته گذشته فرزندان مقتول که به سن قانونی رسیده‌اند با حضور در دادسرای جنایی تهران از قصاص نفس متهم گذشت کردند و برای آزادی او درخواست پرداخت دیه کردند.

به این ترتیب متهم روز گذشته به دفتر اجرای احکام دادسرای جنایی تهران احضار شد تا درخواست  فرزندان مقتول برای آزادی به او ابلاغ شود.

«به خدا پشیمانم، در تمام این سال‌ها عذاب وجدان یک لحظه رهایم نکرد،‌ای کاش آن روز می‌توانستم جلوی عصبانیتم را بگیرم، حیدر دوستم بود و از روز مرگش عذاب وجدان مرا هر روز صدها بار کشت و دوباره زنده کرد.»

اصغر در حالی این جملات را به جابری - قاضی اجرای احکام دادسرای جنایی - می‌گفت که مدعی بود در حال حاضر هیچ پولی برای پرداخت دیه مقتول ندارد.

قاضی دادگاه اجرای احکام روز گذشته با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که متهم توانایی پرداخت دیه را ندارد، با گذشت اولیای دم از قصاص، وی چشم به یاری هموطنان دوخته است که بعد از گذشت این همه سال، برای آزادی