کتاب جدید عبدالجبار کاکایی، با عنوان «لگدکوب خیال» چهارشنبه رونمایی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، تازه‌ترین کتاب عبدالجبار کاکایی، شاعر مجموعه شعرهای «حبس سکوت»، «تاوان کلمات» و «کشته‌های بی‌طرف»، با عنوان «لگدکوب خیال» چهارشنبه ۲۵ اسفند ماه در تالار اصلی خانه اندیشمندان علوم انسانی رونمایی می‌شود.

این کتاب ۱۱۴ صفحه‌ای به تازگی از سوی انتشارات دالاهو راهی بازار کتاب شده است و شامل یادداشت‌های کاکایی است. کاکایی، شاعر و زبان‌شناس، در این مجموعه کتاب نیز مانند آثار قبلی خود به مسایل سیاسی و اجتماعی معاصر ایران، نگاهی انتقادی دارد و به همین دلیل می‌توان او را به عنوان شاعر و اندیشمندی مستقل در دو دهه اخیر به جای آورد.

سفرنامه کشورهای فرانسه، ارمنستان و تاجیکستان، یادداشت‌هایی درباره ادبیات و اشعار آیینی، نقد بر فیلم‌های سینمایی، خاطراتی از منوچهر آتشی، مهرداد اوستا و محمدعلی سپانلو و خاطرات دوران دفاع مقدس و کودکی از جمله عناوین و یادداشت‌هایی محسوب می‌شود که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ توسط عبدالجبار کاکایی نگارش و در نشریات، فضای مجازی و خبرگزاری‌ها منتشر شده که در این کتاب به شکل مستقل به چاپ رسیده است.

کاکایی، شاعر نخستین ترانه‌ها و آلبوم‌های فریدون اسرایی است که پس از انقلاب جایگاه خود را در شعر و شاعری تثبیت کرد.

مراسم رونمایی و جشن امضا «لگدکوب خیال» از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹ در برنامه «عصر شعر و ترانه» با عنوان «بهار جان‌ها» در تالار اصلی خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان کریمخان- خیابان استاد نجات‌اللهی- نبش خیابان ورشو برگزار خواهد شد.