همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه ضمن انتقاد ازتحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های روسی گفت: روسیه در روابط سیاسی خود با ایران هیچ تغییری نمی‌دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه الجزیره سرگئی لاورف باردیگر در واکنش به این تصمیم آمریکا گفت: تحریم‌های جدید بدون هیچ مدرک قانونی اعمال شده است و اگر کسی در واشنگتن فکر کرده است که آمریکا با این شیوه می‌تواند روسیه را مجبور به گردن نهادن به شیوه‌ای کند که آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران در پیش گرفته است، در اشتباه است.

آمریکا روز جمعه اعلام کرد تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه شرکت تسلیحاتی روسیه و ده‌ها شرکت دیگر از چین، سودان، ونزوئلا، ایران، کره شمالی و سوریه اعمال کرده است.

سرگی لاوروف در کنفرانس خبری گفت: اگر برخی در واشنگتن فکر می‌کنند چنین اقدامی روسیه را در قبول رویکردهای ‌آمریکا در برخورد با مشکل هسته‌ای ایران منعطف‌تر می‌کند، سخت در اشتباه‌اند.

وی با بیان اینکه همکاری‌های روسیه با ایران مطابق با قوانین بین المللی است تاکید کرد: ما این اقدام را در روابطمان با آمریکا در حوزه‌های تجاری، اقتصادی و موارد دیگر لحاظ می‌کنیم.

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه همچنین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اقدام آمریکا در تحریم یک جانبه علیه یک شرکت روسی بر گفتگوهای شش قدرت بزرگ جهانی درباره برنامه هسته‌ای ایران تاثیر منفی خواهد داشت.