درحالی که وزیر امور خارجه اوکراین می‌گوید، پرداخت روبل به روسیه برای خرید گاز و نفت کمک به کشتن اوکراینی‌ها است، شرکت گازپروم اعلام کرده که همچنان به صادرات گاز به اروپا ادامه می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه گاردین، غول انرژی روسیه، امروز (پنجشنبه)  اعلام کرد که مطابق با درخواست مصرف‌کنندگان اروپایی، به تامین گاز طبیعی اروپا از طریق اوکراین ادامه می‌دهد.

رویترز گزارش داد که این شرکت اعلام کرده که درخواست‌ها برای ۲۴ مارس (امروز)، ۱۰۴ میلیون متر مکعب بوده است که از ۱۰۶.۵ میلیون متر مکعب روز گذشته، کاهش داشته است.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین صبح امروز در توییتی از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است که از تعامل با درخواست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر پرداخت هزینه نفت و گاز روسیه به روبل خودداری کنند.

او گفت: «اگر هر کشور اتحادیه اروپا در برابر درخواست‌های تحقیرآمیز پوتین برای پرداخت پول نفت و گاز به روبل سر تعظیم فرود آورد، مانند کمک به اوکراین با یک دست و کمک به روس‌ها برای کشتن اوکراینی‌ها با دست دیگر خواهد بود. من از کشورهای مربوطه می‌خواهم که انتخابی عاقلانه و مسئولانه داشته باشند.»