روسیه روز چهارشنبه پیشنهاد لهستان برای فرستادن صلح‌بانان بین‌المللی را به اوکراین «غیرمسئولانه» خواند و هشدار داد که این کار می‌تواند به برخورد مستقیم نیروهای روسیه و ناتو بینجامد.

Ukraine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز لهستان جمعه پیش اعلام کرد که به طور رسمی یک ماموریت صلح‌بانی در اوکراین را به اجلاس بعدی ناتو پیشنهاد خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسشی درباره این پیشنهاد گفت: «این پیشنهاد بسیار غیرمسئولانه است و تصمیم بسیار خطرناکی است.»

او به خبرنگاران گفت که هر تماس احتمالی میان نیروهای روسی و نیروهای پیمان ناتو «می‌تواند عواقب آشکاری داشته باشد که حل‌وفصل آن بسیار سخت است.»

روسیه می‌گوید فرستادن نیروهای صلح‌بانی بین‌المللی به اوکراین «غیرمسئولانه» است

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) ده‌ها هزار از نیروهای نظامی‌اش را در آنچه یک عملیات ویژه می‌نامد به درون اوکراین فرستاد تا توانایی‌های نظامی این کشور همسایه جنوبی‌اش را نابود و افرادی که ملی‌گرایان خطرناک می‌نامد، ریشه‌کن کند.

نیروهای اوکراینی تا به حال مقاومت شدیدی از خود نشان داده‌اند و غرب تحریم‌های گسترده‌ای بر ضد روسیه را اعمال کرده است تا این کشور را مجبور کند نیروهایش را عقب بکشد.

یاروسلاو کاژینسکی، رهبر حزب حاکم لهستان هفته پیش در کی‌یف پایتخت اوکراین گفت: «به نظر من یک ماموریت صلح‌بانی بوسیله ناتو یا یک سازمان بین‌المللی بزرگتر ضروری است- نیروهای‌هایی که توانایی دفاع از خودشان را داشته باشند و در قلمرو اوکراین فعالیت کنند.»

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز روز چهارشنبه در اظهاراتی خطاب به کارکنان و دانشجویان انستیتوی دولتی روابط بین‌الملل مسکو با این پیشنهاد مخالفت کرد.

او گفت: «در این صورت برخورد مستقیمی میان نیروهای مسلح روسیه و ناتو رخ خواهد داد که همه در تلاش برای جلوگیری از آن هستند، بلکه می‌گویند اصولا نباید رخ دهد.»

کد خبر 665875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha