همشهری آنلاین: صدها نفر در پاریس امروز جمعه 27 اکتبر (5 آبان) با برپایی راهپیمایی در سکوت یاد دو نوجوان مهاجری را که مرگ‌شان ناآرامی چند هفته‌ای را در پایتخت فرانسه موجب شد، زنده کردند.

زید و بونا، 15 و 17 ساله که برای فرار از پلیس به اتاقک انتقال برق پناه برده بودند، به دلیل برق‌گرفتگی جان باختند.
خبرگزاری آلمان از پاریس گزارش کرد، ناآرامی‌ها به 300 منطقه واقع در حومه پاریس کشیده شد. در این میان بیش از 10 هزار خودرو و 300 مدرسه و ساختمان نیز به آتش کشیده شدند.
در این مراسم کاروانی متشکل از بستگان این دو نوجوان جان باخته و شهردار منطقه به چشم می‌خوردند.

بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم، تی‌شرت‌های سفیدی را بر تن داشتند که روی آنها نوشته شده بود "مرگی برای هیچ". راهپیمایان در برابر اتاق برقی که زید و بونا در آن مردند، ایستاد. نوجوان سومی که در حادثه  سال گذشته سوختگی‌های شدیدی متحمل شده بود نیز در این راهپیمایی شرکت کرد. جلو مدرسه این نوجوان‌ها بنای یادبودی نصب شده است. در این راهپیمایی، دوحه مسکین، امام جماعت این منطقه پاریس نیز به زبان عربی و فرانسوی سخنانی ایراد کرد.
وی گفت: این نوجوانان این باور را تقویت کردند که خدا می‌خواهد به ما کمک کند و این که خدا خواستار صلح و احترام به هر یک از ماست و ما را از فجایع دیگر دور نگه می‌دارد.
در شب منتهی به سالگرد ناآرامی‌های پاریس برخلاف انتظاری که می‌رفت، اوضاع آرام بود. پلیس خود را پس از آن که چند اتوبوس به آتش کشیده شد، به حالت فوق‌العاده امنیتی فرو رفت. شمار اتوبوس‌هایی که آتش گرفت از نظر مقامات فرانسوی عادی بوده است.