جمعه ۵ آبان ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: روز جمعه صدها نفر از مردم پاریس با تجمع در حومه این شهر که یاد مرگ دو نوجوان را که سال گذشته باعث بروز آشوب‌های دامنه دار و بی سابقه در 40 سال گذشته شد، با سکوت گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزار ی رویترز از پاریس، حدود 500 جوان که عمدتا از خانواده های مهاجران بودند به سمت حومه ای که سال گذشته آشوب ها از آنجا آغاز شد راهپیمایی کردند.

تظاهر کنندگان که بسیاری از آنها تی شرت‌های ورزشی با شعار "مرگی برای هیچ" بر آن حک شده بود با عبوراز محلی که سال گذشته دو جوان در آنجا کشته شده بودند به یاد آنان گل بر محل کشته شدن آنها گذاشتند.

از سوی دیگر در آستانه‌ سالروز ناآرامی‌ها در فرانسه مقامات فرانسوی وعده دادند که صدها نیروی اضافی پلیس را در خیابان‌ها و اتوبوس‌های مناطق حومه‌ پاریس به خدمت بگیرند.

 نیکولا سارکوزی وزیر کشور فرانسه،‌ دستور داد که اقدامات امنیتی را در مسیرهای تردد اتوبوس‌ها در حومه‌ی شهر‌های فرانسه افزایش دهند.

نیکولا سارکوزی گفت که با افزایش ناآرامی‌ها و همزمان با آتش زدن سه اتوبوس، تعداد پلیس‌های بیشتری را برای مقابله با این ناآرامی‌ها اعزام کرده است.

در یکی از این حملات، یک فرد مهاجم اسلحه‌ای را روی سر راننده اتوبوس نگه داشت و دیگر مهاجمان مسافران را به زور از اتوبوس پیاده کردند.

در گرینی، منطقه‌ای در حومه جنوب شهر پاریس، جوانانی که چند روز پیش اتوبوسی را به آتش کشیده بودند، به پلیس سنگ پرتاب کردند.

یکی از اتحادیه‌های پلیس فرانسه اعلام کرد که 500 نیروی اضافه به حومه‌ی پاریس فراخوانده شده‌اند.

پلیس فرانسه می‌گوید که این درگیری‌ها در آستانه اولین سالگرد ناآرامی‌های داخلی صورت گرفته است. در ناآرامی‌های سال گذشته در فرانسه جوانانی که بیشتر مهاجران بودند،‌ خودروها را می‌سوزاندند و مغازه‌ها را ویران می‌کردند.

کد خبر 6656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز