همزمان با فرارسیدن سال جدید و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، گردشگری، زیباسازی، نصب آثار حجمی و تخم‌مرغ‌های رنگی سیزدهمین تکه پایتخت حال و هوای بهاری گرفته است.

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از طرح‌های مهم در این راستا، ساماندهی و زیباسازی بزرگراه شهید یاسینی در محدوده منطقه ۱۳ است. «محمدهادی علی‌احمدی» شهردار منطقه با بیان اینکه بزرگراه شهید یاسینی یکی از معابراصلی ورودی شرق تهران است، دراین‌باره می‌گوید: «با توجه به آغاز سال جدید و تردد شهروندان و مسافران نوروزی در این محدوده، طرح ساماندهی و زیباسازی بزرگراه شهید یاسینی از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه اجرا شده تا فضای ورودی منطقه برای میزبانی شایسته از مسافران بهسازی شود.»

او می‌افزاید: «علاوه بر نصب بنرهای نوروزی و خوش‌آمدگویی، این بزرگراه با ریسه‌های پارچه‌ای آذین‌بندی و با رنگ‌آمیزی جوی و المان‌ها زیباسازی شده است. المان‌های حجمی از جمله دوربین عکاسی نیز در این محور نصب و در معرض دید عموم قرار گرفته است. همچنین یازده فلاورباکس مزین به گل‌های بهاری در این بزرگراه جانمایی و زیبایی‌های طبیعت در فصل بهار را به نمایش گذاشته شده‌است.»

به گفته شهردار منطقه۱۳، علاوه براینها در راستای طرح استقبال از نوروز، امسال۲۰ تخم‌مرغ رنگی در بزرگراه شهید یاسینی نصب و جانمایی شده است.

اجرای ویژه برنامه‌های گردشگری

در کنار اینها ویژه برنامه‌های گردشگری از سوی مدیریت شهری سیزدهمین تکه پایتخت در حال اجر است. «مسعود حیدری نکو» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردارمنطقه ۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «سعی کردیم با برنامه‌ریزی مناسب جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی منطقه۱۳ را به شهروندان تهرانی و مهمانانی که قصد سفر به کلانشهر تهران را دارند معرفی کنیم.»

او می‌افزاید: «از این رو تبلیغات و اطلاع‌رسانی عمومی درباره برنامه‌های گردشگری شهر تهران با نشان (تهران دیدنی)، اکران جاذبه‌های گردشگری تهران در سازه‌های تبلیغاتی، ایجادایستگاه‌های استقبال و بدرقه از مهمانان نوروزی در مبادی ورودی انجام شده و معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران از طریق سامانه جامع گردشگری تهران visit.tehran و امکان رزرو تورهای گردشگری شهری و خرید بلیت‌های مراکز تفریحی، برپایی اسکان‌های موقت برای مسافران نوروزی و انجام تمهیدات لازم به منظور پشتیبانی تورهای گردشگری برای نوروز ۱۴۰۱ درحال اجراست.»

او ادامه می‌دهد: «علاوه براینها اجرای برنامه گردشگری برگزاری تور ویژه اقشار خاص، خانواده معظم شهدا، معلولان، سالمندان، زنان سرپرست خانواده، خانواده پاکبانانان، برپایی نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری، نمایشگاه آداب و رسوم نوروز از دیگر برنامه‌های ویژه این روزها است. در کنار اینها فراهم‌سازی زمینه حضور گردشگران و راه‌اندازی و حرکت اتوبوس‌های گردشگری با رنگ و علامت مخصوص، گردشگری مذهبی، برگزاری مسابقه‌های عکس، فیلم، خاطره‌نویسی، نقاشی و کاریکاتور، ارائه بسته تخفیفات اماکن گردشگری و هتل‌ها و... از دیگر برنامه‌های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ در ایام نوروز است.»