ژان - ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه گفت که هیچ پیشرفتی در مذاکرات بین روسیه و اوکراین حاصل نشده است.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، لو دریان در مصاحبه‌ای با خبرنگار این شبکه مدعی شد که در مذاکرات در استانبول «هیچ چیز جدید» و «هیچ پیشرفتی» وجود ندارد.

او می‌گوید، اختلاف‌ها همچنان به قوت خود باقی است و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه هنوز مایل است دیکته خود را بر اوکراین تحمیل کند.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین گفت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، خواهان ارائه برخی تضمین‌های امنیتی به کشورش است و در حال حاضر چنین چیزی در گفت‌وگو وجود ندارد.

لو دریان افزود: «ما خواهان آتش‌بس در اسرع وقت هستیم، اما در عین حال، به ارائه تسلیحات دفاعی و قانونی به اوکراین ادامه خواهیم داد، زیرا این امر ضروری است. ما می‌خواهیم جنگ متوقف بشود و می‌خواهیم بدون آنکه وارد آن شویم چنین شود.»

لو دریان در مورد شرایط شهر ماریوپل اوکراین که محاصره شده، گفت: «اگر روسیه مایل به انجام برخی حرکات است، باید به محاصره پایان دهد؛ به ویژه در ماریوپل. آنها باید دست از محاصره این شهر را بردارند. باید اجازه دسترسی به ماریوپل را برای اهداف بشردوستانه بدهند تا کمک‌های انسان‌دوستانه بتواند به مردم برسد و همچنین مردم ماریوپل آزادانه تردد کنند.»

لو دریان در پایان گفت: «بنابراین این به ما امکان می‌دهد حداقل اعتبار را به اظهارات روسیه بدهیم.»