تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۳

گروه ورزشی: پس از 4 سال و 8 ماه سرانجام این لیورپول بود که به شکست‌ناپذیری چلسی در استمفوردبریج در لیگ‌برتر پایان داد.

 آرسنال در فوریه 2004، آخرین تیم لیگ‌برتری بود که توانسته بود در این ورزشگاه پیروز شود و چلسی در دوران مورینیو و گرانت در این ورزشگاه بدون شکست مانده بود. ولی لیورپول با تک‌گل ژابی آلونسو موفق شد به شکست‌ناپذیری چلسی پس از 86 بازی پایان دهد. در دقیقه دهم، شوت هافبک اسپانیایی لیورپول پس از برخورد به بوسینگوا تغییر مسیر داد تا در خلاف جهت حرکت پیتر چک وارد دروازه شود. چلسی زمان زیادی برای جبران گل خورده داشت، ولی نتوانست لیورپول را خیلی به دردسر بیندازد و تنها اشلی‌کول و دکو موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند.

بنیتس در دوران مربیگری‌اش در لیورپول نتوانسته بود در خانه هیچکدام از 3  تیم بزرگ پیروز شود و حال این موفقیت را نشانه مثبتی می‌داند: «فکر می‌کنم همه در باره آمار ضعیف ما مقابل مدعیان صحبت می‌کردند. ما به یک پیروزی در این ورزشگاه نیاز داشتیم تا وضعیت‌مان بهتر شود.

ما بدون شکست به این بازی آمدیم و آنها هم برای مدتی طولانی بدون شکست بودند، بنابراین این یک بازی عظیم بود. شخصیتی که بازیکنان ما در این بازی نشان دادند، دلگرمی زیادی برای ادامه فصل می‌دهد.» بنیتس ادامه می‌دهد: «فکر می‌کنم این پیروزی نشان داد که ما روحیه مبارزه با تیم‌های مدعی را داریم. پیروزی در این ورزشگاه، پیغامی برای سایرتیم‌هاست که
 چه توانایی داریم.»

پیش از این بازی، هر دو تیم با 20 امتیاز از 8 بازی و بدون حتی یک شکست، صدر جدول لیگ‌برتر را به طور مشترک در اختیار داشتند. همچنین چلسی در 6 بازی اخیرش در لیگ‌برتر و جام‌های مختلف گلی دریافت نکرده بود. اسکولاری ضمن اعتراف به برتری لیورپول، معتقد است بنیتس با خالی گذاشتن کناره‌های زمین، بازیکنان چلسی را تشویق به سانتر در محوطه جریمه کرد و بازیکنان میهمان به لطف برتری قدی کاملاً موفق بودند: «لیورپول در این بازی تیم برتر بود.

ما انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتیم، ولی باید بدانیم که لیورپول تیم خیلی خوبی است. بنیتس باهوش است. او می‌داند که ما مهاجم دومتری نداریم، بنابراین به ما فضا داد. ولی وقتی سانتر می‌کردیم، بازیکنان آنها در زدن توپ‌ها خیلی خوب بودند.»

اسکولاری به همین دلیل از بازیکنانش بابت استفاده از توپ‌های بلند انتقاد می‌کند: «من دوست ندارم ببازیم، ولی اگر هم می‌بازیم باید توپ را روی زمین بچرخانیم، نه اینکه به محوطه جریمه سانتر کنیم. ما زمان را از دست می‌دادیم و اعتماد کافی برای پاسکاری نداشتیم. تلاش کردم این را به آنها بگویم، ولی گوش نکردند.»

 اسکولاری درباره پایان شکست‌ناپذیری خانگی تیمش می‌گوید: «در هرجا که ببازیم فرقی ندارد. به هرحال 3 امتیاز از دست می‌دهیم.» چلسی پس از این شکست به رده دوم سقوط کرد، در حالی که لیورپول 23 امتیازی شد و پس از مدت‌ها در صدر جدول قرار گرفته‌است.

درخشش آدبایور

آرسنال در خانه وستهم که با دفاع فشرده و منظمی بازی می‌کرد، کار سختی برای گلزنی داشت. ولی در 15 دقیقه پایانی به لطف آدبایور که تازه به زمین آمده بود، به 2 گل رسید. در
دقیقه 75 سانتر زمینی مهاجم توگویی با تکل اشتباه فوبر، مدافع وستهم تبدیل به گل شد و همین مهاجم در دقیقه 90 و روی یک ضدحمله گل دوم آرسنال را به ثمر رساند.

ونگر درباره درخشش آدبایور که در دقیقه 68 به زمین آمد، می‌گوید: «او هنگام ورود به زمین مصمم بود و خیلی خوب بازی کرد. او بازیکن اصلی ماست. سال گذشته از او خیلی استفاده کردم و امسال می‌خواهم گاهی به او استراحت بدهم. این پیروزی بزرگی برای ماست. ما می‌دانستیم که در این بازی اجازه از دست دادن امتیاز نداریم.» آرسنال با این پیروزی همچنان در رده چهارم است ولی ونگر از این موضوع نگران نیست: «ما یک امتیاز از چلسی و 4 امتیاز از لیورپول کمتر داریم و در ماه اکتبر، این جایگاه راضی‌کننده است. یک هفته پیش همه چلسی را مدعی جدی قهرمانی می‌دانستند و حالا نوبت لیورپول است. بنابراین اوضاع خیلی زود تغییر می‌کند.»

هرچند این سومین شکست متوالی وستهم بود، ولی زولا از عملکرد بازیکنانش راضی است: «تعهد و عملکرد بازیکنان عالی بود. آنها همه خواسته‌های مرا انجام دادند. من اصلاً نگران نیستم، چون از این مرحله عبور می‌کنیم. به زودی نتایج خوب ما از راه می‌رسند.» با این حال ممکن است انتظار زولا طولانی‌تر شود، چراکه وستهم چهارشنبه میهمان منچستریونایتد است.

اولین پیروزی تاتنهام

تاتنهام هم یک روز پس از برکناری راموس، توانست با 2 گل بولتون را شکست دهد و اولین پیروزی فصل را تجربه کند. رومن پاولی‌چنکو و جانشینش دارن بنت، زننده گل‌های تاتنهام بودند. هری ردنپ سرمربی جدید تاتنهام که در این بازی روی نیمکت نبود ولی در انتخاب ترکیب تیم نقش داشت، می‌گوید: «این پیروزی کمی به ما اعتماد به نفس می‌دهد و خنده را به صورت بازیکنان بازمی‌گرداند. این تیم توانایی خوبی دارد و نباید در جایگاه فعلی باشد. باید از امروز به سختی برای یکدیگر تلاش کنیم و مثل امروز بازی کنیم تا امتیاز جمع کنیم.»
منچسترسیتی هم با هت‌تریک روبینیو، استوک‌سیتی را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد تا در رده هشتم بایستد. استون‌ویلا هم در خانه ویگان به پیروزی 4 بر صفر رسید.