همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر روسیه در آستانه پایتخت قزاقستان دیدار و درباره گسترش ورابط دو جانبه گفتگو کردند

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از شهر آستانه؛‌ ولادیمیر پوتین ضمن ابراز خرسندی از حضور ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و گسترش روابط دو کشور همسایه گفت: ارزش مبادلات بازرگانی دو کشور اکنون نزدیک به سه و نیم میلیارد دلار و نشان دهنده گسترش روابط همه جانبه است.

پوتین افزایش روابط دو کشور را خواستار شد و گفت همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه انرژی؛ حمل و نقل و ارتباطات است و باید برای گسترش روابط دو جانبه و چند جانبه تلاش کرد.

نخست وزیر روسیه همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه دریای خزر را از دیگر موضوعات مهم دو کشور دانست و دورنمای آن را خوب توصیف کرد.

پرویز داودی معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران هم سفر ولادیمیر پوتین به ایران و دیدار با مقامات ایرانی را نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست و گفت پس از آن،‌ دوکشور
به بحث‌ها و روابط خوبی رسیدند.

داودی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات ومناقشات بین‌المللی احتیاج به همکاری‌ها و گسترش روابط است، گفت : با توجه به رشد افراط گرایی در منطقه این همکاری‌ها بیشتر لازم است.

این دیدار پس ازپایان هفتمین نشست نخست وزیران سازمان همکاری‌های شانگهای در قزاقستان برگزار شد