تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۳

همشهری آنلاین: 25 واگن دو طبقه جدید در سه ماهه پایان امسال وارد خط 5 مترو تهران می‌شود.

جعفر ربیعی، مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: در مجموع قرارداد خرید 455 واگن مترو برای خطوط یک و دو و 38 لوکوموتیو و 160 واگن دو طبقه برای خط 5 منعقد شده است که طی 2 سال شاهد ورود تدریجی این قطارها و لوکوموتیوها به مترو تهران خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی تصریح کرد: علاوه بر 25 واگن دوطبقه خط 5 تا پایان سال 1 قطار جدید نیز وارد خطوط  یک و دو مترو تهران خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطر نشان کرد: از فروردین ماه سال آینده نیز هر ماه دو قطار و تعدادی واگن و لوکوموتیو خط 5 وارد ناوگان می‌شوند که امید است با ورود قطارهای جدید فرصت برای تعمیرات اساسی قطارهای قدیمی فراهم شود و در مجموع شاهد کاهش تاخیرهای مترو تهران باشیم.

وی با بیان اینکه پیش پرداخت خرید قطارهای جدید پرداخت شده است تاکید کرد: با ورود قطارهای جدید باید به تدریج باقی مانده پول خرید قطارها پرداخت شود که امیدواریم بودجه مورد نیاز به موقع تامین شود تا برای ورود قطارهای جدید با مشکل و تاخیر مواجه نشویم.

جعفر ربیعی ادامه داد: با ورود قطارهای جدید سال آینده میزان متوسط تاخیرها در خطوط به زیر 5 ثانیه خواهد رسید و  مشکلات ناشی از خراب شدن قطارها کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد برای خرید قطارهای مورد نیاز خطوط 3، 6، 4 و 7 مترو تهران به استفاده از صندوق ذخیره ارزی نیاز داریم که امیدواریم، امکان استفاده از این اعتبارات برای توسعه خطوط مترو نیز هرچه سریعتر فراهم شود.