مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: 25 واگن دو طبقه جدید در سه ماهه پایان امسال وارد خط 5 مترو تهران می‌شود.

جعفر ربیعی، مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: در مجموع قرارداد خرید 455 واگن مترو برای خطوط یک و دو و 38 لوکوموتیو و 160 واگن دو طبقه برای خط 5 منعقد شده است که طی 2 سال شاهد ورود تدریجی این قطارها و لوکوموتیوها به مترو تهران خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی تصریح کرد: علاوه بر 25 واگن دوطبقه خط 5 تا پایان سال 1 قطار جدید نیز وارد خطوط  یک و دو مترو تهران خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطر نشان کرد: از فروردین ماه سال آینده نیز هر ماه دو قطار و تعدادی واگن و لوکوموتیو خط 5 وارد ناوگان می‌شوند که امید است با ورود قطارهای جدید فرصت برای تعمیرات اساسی قطارهای قدیمی فراهم شود و در مجموع شاهد کاهش تاخیرهای مترو تهران باشیم.

وی با بیان اینکه پیش پرداخت خرید قطارهای جدید پرداخت شده است تاکید کرد: با ورود قطارهای جدید باید به تدریج باقی مانده پول خرید قطارها پرداخت شود که امیدواریم بودجه مورد نیاز به موقع تامین شود تا برای ورود قطارهای جدید با مشکل و تاخیر مواجه نشویم.

جعفر ربیعی ادامه داد: با ورود قطارهای جدید سال آینده میزان متوسط تاخیرها در خطوط به زیر 5 ثانیه خواهد رسید و  مشکلات ناشی از خراب شدن قطارها کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد برای خرید قطارهای مورد نیاز خطوط 3، 6، 4 و 7 مترو تهران به استفاده از صندوق ذخیره ارزی نیاز داریم که امیدواریم، امکان استفاده از این اعتبارات برای توسعه خطوط مترو نیز هرچه سریعتر فراهم شود.

کد خبر 67168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز