معاون فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از درخواست پلیس برای نصب راهبند الکترونیک در خطوط ویژه به خصوص خط BRT (بی آر تی) ولیعصر خبر داد.

​به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا شیخ بهایی، معاون فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد نصب راه بندهای الکترونیک در خطوط بی‌آرتی گفت: یکی از درخواست‌های اصلی پلیس راهور از شهرداری نصب راه بندهای الکترونیک در خطوط ویژه اتوبوسرانی بود چرا که هم جلوی ورود موتور سیکلت و خودروهای متفرقه را می‌گرفت و هم نصب این راه بندهای الکترونیک کرامت مامور راهنمایی و رانندگی را حفظ می‌کرد.

او با بیان این که راه بندهای چرخ‌دار شأن مأموران را ر عایت نمی‌کرد و از لحاظ بصری نیز مشکلاتی داشت و ناایمن بود، تصریح کرد: بر همین اساس نصب راه بندهای الکترونیک در دستور کار قرار گرفت و برای اولین بار در مسیر خط یک بی‌آرتی یعنی در مسیر تهرانپارس–آزادی این راه بندها نصب شد و ۶ راهبند الکترونیک با همکاری مناطق مختلف نصب شد.

بهایی در مورد فعالیت این راهبندهای الکترونیک گفت: این راهبندها با ریموت فعال می‌شوند و دیگر لازم نیست مأمور راهنمایی و رانندگی دقیقا کنار راهبند چرخ دار بماند و با هر تردد بخواهد آن را باز و بسته کند؛ بلکه با استفاده از ریموت این راه بندها حرکت می‌کند.

معاون فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، افزود: پلیس درخواست دارد که در مسیرهای دیگر مخصوصا در خط ویژه خیابان ولیعصر برای کنترل ترافیک این راه بندها نصب شود اما باید بررسی‌های لازم در این خصوص انجام گیرد.