به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا شیخ بهایی، معاون فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد نصب راه بندهای الکترونیک در خطوط بیآرتی گفت: یکی از درخواستهای اصلی پلیس راهور از شهرداری نصب راه بندهای الکترونیک در خطوط ویژه اتوبوسرانی بود چرا که هم جلوی ورود موتور سیکلت و خودروهای متفرقه را میگرفت و هم نصب این راه بندهای الکترونیک کرامت مامور راهنمایی و رانندگی را حفظ میکرد.
او با بیان این که راه بندهای چرخدار شأن مأموران را ر عایت نمیکرد و از لحاظ بصری نیز مشکلاتی داشت و ناایمن بود، تصریح کرد: بر همین اساس نصب راه بندهای الکترونیک در دستور کار قرار گرفت و برای اولین بار در مسیر خط یک بیآرتی یعنی در مسیر تهرانپارس–آزادی این راه بندها نصب شد و ۶ راهبند الکترونیک با همکاری مناطق مختلف نصب شد.
بهایی در مورد فعالیت این راهبندهای الکترونیک گفت: این راهبندها با ریموت فعال میشوند و دیگر لازم نیست مأمور راهنمایی و رانندگی دقیقا کنار راهبند چرخ دار بماند و با هر تردد بخواهد آن را باز و بسته کند؛ بلکه با استفاده از ریموت این راه بندها حرکت میکند.
معاون فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، افزود: پلیس درخواست دارد که در مسیرهای دیگر مخصوصا در خط ویژه خیابان ولیعصر برای کنترل ترافیک این راه بندها نصب شود اما باید بررسیهای لازم در این خصوص انجام گیرد.
نظر شما