برای نوسازی محله نفرآباد در شهر ری٦٠٠ میلیون تومان تسهیلات از سوی «قرارگاه توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار» اختصاص پیدا کرد.

مدیر کل راه‌وشهرسازی استان تهران با اعلام این خبر گفت : «به دنبال انتخاب شهرستان ری به عنوان شهرستان پایلوت راه اندازی قرارگاه توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم‌برخوردار، نوسازی محله نفرآباد شتاب می‌گیرد.»

آغاز کار قرارگاه توانمندسازی شهرستان ری


«خلیل محبت‌خواه» راه اندازی این قرارگاه را در آبادانی و نوسازی بافت قدیمی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) موثر خواند و افزود : «در حال حاضر سهم تسهیلات بافت فرسوده در محه‌های اطراف حرم عبدالعظیم حسنی (ع) به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده که برای انبوه‌سازان مشوق موثری به شمار می‌آید و به نوسازی محله نفرآباد و سایر محله‌های اطراف حرم کمک می‌کند. »


محله نفرآباد قدیمی‌ترین محله شهر ری است که حدود ٢ دهه پیش در طرح توسعه و ساماندهی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) قرار گرفت و با توقف طرح، ساخت و ساز این محله هم متوقف شد.

قرارگاه توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم‌برخوردار، برای رسیدگی به محله‌ها و شهرستان‌های کم‌برخوردار کشور در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و شهری ایجاد و شهرستان ری به عنوان شهرستان پایلوت راه اندازی قرارگاه تعیین شده است.