تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۷

گروه ورزشی: یوونتوس و رئال‌مادرید امشب دوباره به هم می‌رسند.

در مصاف 2 هفته پیش دو تیم در تورین، یووه موفق شد با پیروزی 2 بر یک، نه‌تنها به صدر جدول گروه H لیگ قهرمانان برسد، بلکه بحرانی که نزدیک بود به برکناری رانیری منجر شود را پشت سر بگذارد.

یووه پس از آن پیروزی اوج گرفت و با 3 پیروزی متوالی در سری A توانسته به رتبه ششم صعود کند. رئال‌مادرید اما هفته دشواری را پشت‌سر گذاشته است. پس از شکست 3 بر 2 مقابل رئال یونیون دسته سومی در جام حذفی، رئال یکشنبه شب در زمین آلمریا هم به تساوی یک بر یک رسید تا 2 امتیاز حساس را در رقابت با بارسلونا از دست بدهد.این‌بار اما نوبت رئال‌مادرید است که به این بازی به عنوان یک سکوی پرتاب نگاه کند.

رئال‌مادرید در حال حاضر 6  امتیازی است و در صورت پیروزی بالاتر از یوونتوس 7 امتیازی بار دیگر به صدر جدول می‌رسد. بازیکنان رئال از گرفتن انتقام شکست بازی رفت هم غافل نیستند، به ویژه فابیو کاناوارو که در بازی رفت با سوت‌های اعتراض‌آمیز هواداران تیم سابقش روبه‌رو شد.

 مدافع ایتالیایی رئال می‌گوید: «ما در بازی رفت مغلوب شدیم و من اصلا این را دوست ندارم. حالا باید پیروز شویم تا بتوانیم به دور بعد صعود کنیم.» کریستف متسلدر مدافع آلمانی رئال که در نیمه‌دوم بازی مقابل آلمریا جانشین پپه مصدوم شد، امشب در ترکیب اصلی است. فان‌نیستلروی هم آماده بازی شده و یکی از مهاجمین رئال خواهد بود. گریگرا، زبینا، پولسن، ترزگه، بوفون و مارکیزیو هم فهرست طولانی مصدومین یووه را تشکیل می‌دهند.

در دیگر بازی این گروه هم باته بوریسف 2 امتیازی، میزبان زنیت است که تنها یک امتیاز دارد. زنیت که فصل گذشته به قهرمانی روسیه، جام یوفا و سوپرجام اروپا رسید، در لیگ قهرمانان نمایش بسیار ضعیفی داشته و در بازی رفت هم مقابل نماینده گمنام بلاروس نتوانست به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک برسد.

چرخش ترکیب آرسنال

آرسنال که با 7 امتیاز در صدر گروه 6 قرار دارد، امشب در صورت پیروزی مقابل فنرباغچه در ورزشگاه امارات به جمع 16 تیم پایانی صعود می‌کند. آرسنال در بازی رفت در استانبول
به پیروزی پرگل 5 بر 2 رسید و به نظر نمی‌رسد در این بازی هم کار سختی داشته باشد. نگرانی اصلی هواداران آرسنال به لیگ‌برتر برمی‌گردد که این تیم شنبه در زمین استوک‌سیتی تازه‌وارد سومین شکست فصل را تجربه کرد. در آستانه بازی حساس شنبه مقابل منچستریونایتد که شکست برای آرسنال ممنوع است، ونگر تصمیم دارد، امشب به تعدادی از بازیکنانش استراحت دهد و ترکیب متفاوتی را به زمین بفرستد. علاوه بر والکات، آدبایور و سانیا که مصدوم هستند و حضورشان در بازی مقابل منچستریونایتد هم قطعی نیست، احتمالا تعدادی از دیگر بازیکنان اصلی آرسنال هم امروز روی نیمکت بنشینند.

ونگر درباره شکست تیمش مقابل استوک می‌گوید: «بزرگترین نگرانی من این بود که نتوانستیم موقعیت‌های زیادی خلق کنیم. ما عادت نداریم که بازی‌هایمان را بدون داشتن موقعیت به پایان ببریم و این خیلی ناراحت‌کننده است. وقت آن رسیده که ترکیب تیم را تغییر دهیم.»

با وجود نتایج ضعیف فنرباغچه، دانیل گیسا امیدوار است که این تیم مانند سال گذشته
به مرحله بعد صعود کند. مهاجم اسپانیایی فنر می‌گوید: «سال گذشته برای لیورپول هم همین اتفاق افتاد. آنها از 3 بازی اول یک امتیاز داشتند و صعود کردند. من هنوز امیدوارم، به ویژه اینکه تیم خیلی بهتر شده و می‌توانیم شگفتی‌ساز شویم.»

در دیگر بازی گروه، دیناموکیف 5 امتیازی میزبان پورتو 3 امتیازی است و برنده این بازی بخت زیادی برای صعود به عنوان تیم دوم خواهد داشت. بازی رفت دو تیم در پورتو، با تک‌گل دیدنی آلیف به نفع دیناموکیف به پایان رسید.

هیجان در سلتیک پارک

سلتیک امیدوار است که مانند سال 2006، منچستریونایتد را در سلتیک‌پارک شکست دهد. 2 سال پیش سلتیک موفق شد با ضربه ایستگاهی دیدنی ناکامورا مقابل منچستریونایتد به پیروزی برسد. بازی رفت دو تیم با پیروزی 3 بر صفر مردان فرگوسن به پایان رسید تا مدافع عنوان قهرمانی با 7 امتیاز، صدرنشین گروه E لیگ قهرمانان شود. سلتیک از 3 بازی نخست تنها یک امتیاز دارد.

فرگوسن می‌گوید که بازیکنانش بابت بازی در فضای پرشور این ورزشگاه هیجان‌زده‌اند: «ویدیچ و رونالدو می‌گویند، این بهترین جوی بود که در آن بازی کرده‌اند. تنها بارسلونا توانسته در این ورزشگاه پیروز شود و این گویای چیزهای زیادی است. ما بازی آسانی نخواهیم داشت.» در دیگر بازی گروه، ویارئال 7 امتیازی میهمان آلبورگ است. مردان پلگرینی در بازی رفت به پیروزی 6 بر 3 رسیدند و در دانمارک هم به دنبال 3 امتیاز خواهند بود که می‌تواند صعود آنها را حتمی کند.