عضو شورای شهر تهران گفت: شاخص‌های بهداشتی در مناطق کم برخوردار تهران مناسب نیست و از دولت و مجلس انتظار می‌رود تا ضمن توجه به موضوع سلامت تهران، در توزیع بودجه‌ دقت کافی را داشته باشند.

به گزارش همشهری آنلاین، سوده نجفی در نطق پیش از دستور خود در شورای شهر تهران که به مناسبت هفته سلامت انجام شد، گفت: هفته سلامت یادآور اهمیت بنیادین سلامت در تحقق زندگی سالم و با نشاط است، این هدف مهم زمانی محقق می‌شود که تمام جامعه اهمیت سلامتی را دریافته و برای ایجاد و ماندگاری آن تلاش کنند.

او با بیان اینکه موضوع سلامت یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین مسائل کشور است، گفت: بدون شک حل همه مشکلات تهران بر عهده مدیریت شهری نیست و نیازمند بهره‌گیری و کمک از ظرفیت همه نهادها است. به عنوان مثال آلودگی هوا یک موضوع فرانهادی است و باید همه نهادها و دستگاه‌ها بر اساس قانون هوای پاک به وظیفه خود عمل کنند، حل آن تنها بر عهده مدیریت شهری نیست.

براساس گفته نجفی«در مسئله سلامت نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی اصلی سلامت شهروندان است و مدیریت شهری در راستای دغدغه‌ای که نسبت به سلامت شهروندان دارد به این دستگاه مسئول برای انجام وظایف قانونی خود کمک می‌کند.»

به گزارش ایسنا، او با بیان اینکه وضعیت ارائه خدمات بهداشتی در شهر تهران نسبت به بسیاری از نقاط کشور مطلوب نیست و مدیریت شهری با استفاده از خانه‌‎های سلامت که در سراهای محله وجود دارد، تلاش کرد تا این مشکل را کاهش دهد، ادامه داد: شاخص‌های بهداشتی در مناطق کم برخوردار تهران مناسب نیست و از دولت و مجلس انتظار می‌رود ضمن توجه به موضوع سلامت تهران، در توزیع بودجه‌ دقت کافی را داشته باشند تا شهروندان تهران از سطح عادلانه‌تری از خدمات برخوردار شوند.

به گفته رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران، در حال حاضر نگاه  به موضوع سلامت در شهر تهران بیشتر معطوف به سلامت جسم است و به سلامت روح و روان توجه‌ای نمی‌شود:« انتظار می‌رود در راستای ارتقای آگاهی و سواد سلامت مردم و شهروندان اقداماتی انجام شود. در کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران از ابتدای شروع به کار شورای ششم، اقداماتی در این راستا انجام داده است و ما در سیاستگذاری‌های حوزه سلامت شهر تهران سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی، سلامت معنوی و سلامت اجتماعی را مدنظر قرار دادیم.»