در یکی از بی‌سابقه‌ترین حوادث جاده‌ای آلمان، یک اتوبوس مسافربری در بزرگراه شهر هانوفر آتش‌ گرفت و 20 نفر از مسافران در میان شعله‌های آتش جان باختند.

پلیس آلمان اعلام کرد یکی از مسافران که در توالت اتوبوس مشغول کشیدن سیگار بود عامل این حادثه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، استفان ویتک، سخنگوی پلیس هانوفر با اعلام این خبر گفت: حادثه آتش‌سوزی اتوبوس مسافربری شامگاه سه‌شنبه و زمانی رخ داد که این اتوبوس بین شهری با 33 سرنشین در یکی از بزرگراه‌های هانوفر در حرکت بود.

بررسی‌های نشان می‌دهد یکی از مسافران در توالت اتوبوس مشغول کشیدن سیگار بود؛ اما بعد از اینکه این مرد ته‌سیگار خود را کف اتوبوس انداخت، آتش سوزی شروع شد.

لحظاتی بعد از این حادثه، راننده اتوبوس که متوجه شعله‌های آتش شده بود، خودرو را به کنار بزرگراه هدایت کرد؛ اما به محض باز شدن درهای اتوبوس شعله‌های آتش خودرو را در برگرفت.

تنها مسافرانی توانستند خود را از میان شعله‌ها نجات دهند که کنار درهای خروجی و در صندلی‌های جلوی اتوبوس نشسته بودند.

بقیه مسافران به‌علت ازدحام بیش از حد موفق به خارج شدن از اتوبوس نشدند و در میان آتش جان باختند.

به گزارش روزنامه‌های محلی، بیشتر مسافران اتوبوس از مردم محلی و سالمندان بودند و تنها 13 نفر از آنها توانستند از این حادثه مرگبار جان سالم به در ببرند که حال تعداد از آنها وخیم گزارش شده است.

به‌دنبال این حادثه 150 مامور امداد و نجات با حضور در محل حادثه عملیات اطفای حریق و نجات مجروحان را آغاز کردند که این عملیات تا بامداد دیروز ادامه داشت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اجساد برخی از قربانیان قابل شناسایی نیست و در حال حاضر آزمایشات دی‌ان‌ای برای شناسایی هویت آنها آغاز شده است.

وولفانگ تیه‌فنسی ـ وزیر حمل‌ونقل آلمان ـ این حادثه را طی 16 سال گذشته در آلمان بی‌سابقه خواند و برای درگذشتگان و بازماندگان اظهار تأسف کرد.

او به خبرنگاران گفت: به‌دنبال این حادثه و مرگ 20 نفر از مسافران بی‌‌گناه، بررسی‌ها برای شناسایی علت اصلی و مسبب بروز این حادثه دلخراش آغاز شده و متهمان مجازات خواهند شد