با دستگیری 10 نفر، شبکه ایجاد شرارت و ناامنی و ترانزیت مواد‌مخدر به شهرهای شمالی کشور در مشهد متلاشی شد

مدتی قبل گزارش‌هایی در اختیار تیم‌های اطلاعات و عملیات پلیس خراسان رضوی قرار گرفت که از فعالیت یک شبکه ترانزیت مواد‌مخدر و تبهکاری در مشهد حکایت داشت.

با این گزارش‌، تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی اعضای این شبکه آغاز شد و در حالی که تعدادی از اعضای باند تحت کنترل پلیس قرار داشتند، بامداد بیست و یکم مهرماه، ماموران کلانتری شهید هاشمی نژاد مشهد از معامله مواد‌مخدر در حاشیه یکی از بلوارهای این شهر اطلاع پیدا کردند.

آنها بعد از محاصره این محل به کمین قاچاقچیان که سوار بر دو خودروی پژو 206 و زانتیا بودند و قصد رد و بدل کردن مواد‌مخدر را داشتند، نشستند.

قبل از عملیات دستگیری، قاچاقچیان که متوجه حضور پلیس در یک قدمی خود شده بودند، اقدام به فرار کردند و ماموران با توجه به قانون به‌کار‌گیری سلاح اقدام به تیراندازی به سمت خودروی آنها کردند.

با اصابت یکی از گلوله‌ها به لاستیک خودرو پژو 206، راننده خودرو که زن 21 ساله‌ای بود مجبور به توقف خودرو شد و به این ترتیب ماموران او را دستگیر و به اداره پلیس انتقال دادند.

این زن جوان هنگامی که تحت بازجویی قرار گرفت، مخفیگاه همدستانش را در بلوار هاشمیه مشهد لوداد اما زمانی که ماموران با دریافت دستور قضائی در این محل حضور یافتند، متوجه شدند سرکرده‌های باند که مردی به نام نصیر و دختر 24 ساله‌ای به نام سحر بودند، از محل متواری شده‌اند.

با دستگیری 4 نفر از اعضای باند در این محل، ماموران بازرسی‌ آنجا را آغاز کردند و در این میان موفق شدند یک قبضه اسلحه کلت کمری به همراه 2خودروی ماکسیما را که متعلق به متهمان بود، کشف کنند.

با انتقال متهمان به اداره پلیس، بازجویی از آنها آغاز و مشخص شد اعضای اصلی باند بعد از فرار از محاصره پلیس به دومین مخفیگاه باند در بلوار طبرسی رفته‌اند.

با محاصره این محل از سوی یگان‌های عملیاتی، ماموران قدم به آنجا گذاشته و متوجه شدند نصیر و سحر از این محل نیز گریخته و به سومین مخفیگاه باند در بلوار عبدالمطلب گریخته‌اند.

با شناسایی این محل، ماموران در نخستین ساعات بامداد 19 آبان، قدم به آنجا گذاشتند و در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند دختر و پسر جوان را که باند مخوف قاچاق مواد‌مخدر را هدایت می‌کردند، دستگیر کنند.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی پلیس، با دستگیری سردسته‌های این باند، ماموران در ادامه تحقیقات 4 عضو دیگر این باند را شناسایی کردند که تاکنون 2 نفر از آنها دستگیر و دو نفر دیگر تحت تعقیب قرار دارند.

در حال حاضر اعضای این شبکه مخوف به اتهام شرارت، ایجاد نا‌امنی، فساد اخلاقی، توزیع مواد‌مخدر و حمل سلاح و ترانزیت آن به شهر‌های شمالی کشور در بازداشت به سر می‌برند و این در حالی است که تا‌کنون 7 خودروی سواری، یک دستگاه تریلر، 16گوشی تلفن همراه و یک موتورسیکلت از آنها کشف و ضبط شده است