گروه حوادث: 2 زندانی فراری که با تشکیل باندی دست به سرقت‌های مسلحانه می‌زدند، در درگیری مسلحانه با ماموران پلیس آگاهی خوزستان دستگیر شدند.

چند ماه قبل گزارشی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی خوزستان قرار گرفت که از فعالیت یک باند سارق  مسلح در این استان حکایت داشت.

در این گزارش آمده بود اعضای این باند که مسلح به کلاشینکف هستند، بعد از شناسایی دامداری‌ها در روستاهای اطراف شوش و دانیال، شبانه به آنجا حمله‌ور شده و با تهدید اسلحه اقدام به سرقت گوسفندان می‌کنند.

با دریافت این گزارش، گروهی از کارآگاهان به دستور سرهنگ مختاری‌فرد- رئیس پلیس آگاهی خوزستان- وارد عمل شدند و بررسی‌های تخصصی برای دستگیری اعضای این باند آغاز شد.

کارآگاهان در نخستین مرحله از تحقیقات، به شناسایی اعضای این باند پرداختند و با اطلاعات به دست آمده از مخبران خود دریافتند متهمان 5مرد خطرناک هستند که سرکردگی آنها را 2 زندانی فراری بر عهده دارند.

بررسی‌ها نشان می‌داد یکی از سردسته‌های باند مرد جنایتکاری بود که سال‌ها قبل به اتهام سرقت‌های مسلحانه و مشارکت در قتل عمد دستگیر و راهی زندان شده بود.

در ادامه تحقیقات مشخص شد این مرد بعد از مدتی با یک زندانی دیگر که به اتهام سرقت‌ مسلحانه به 30 سال حبس محکوم شده و 14 سال آن را پشت سر گذاشته بود، آشنا شده و از همان زمان تصمیم به راه‌اندازی باند سرقت مسلحانه گرفته بود.

به این ترتیب هر 2 زندانی که 2 سال قبل با دریافت مرخصی از زندان آزاد شده بودند، پا به فرار گذاشتند و با همدستی 3 مرد دیگر سرقت‌های مسلحانه خود را آغاز کرده بودند.

با این اطلاعات، پلیس که خود را در برابر یک باند حرفه‌ای می‌دید بررسی‌های گسترده  را  برای شناسایی مخفیگاه متهمان ادامه داد تا اینکه هفته گذشته نخستین سرنخ‌ از اعضای این باند در اختیار گروه تحقیق قرار گرفت.

این سرنخ، جزئیاتی از آخرین سرقت باند بود که قرار بود از یک دامداری در یکی از روستاهای اطراف شهرستان شوش و دانیال صورت گیرد. 

با این سرنخ‌، تیم‌های عملیاتی وارد عمل شدند و محلی را که قرار بود سارقان به آنجا حمله کنند، به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

نیمه شب چهارشنبه گذشته، در حالی که کارآگاهان، دامداری را زیر نظر داشتند، متوجه 2 خودروی وانت شدند که در تاریکی شب مقابل دامداری توقف کردند.

وقتی مشخص شد سرنشینان این خودروها، همان سارقان تحت تعقیب هستند، عملیات ضربتی برای دستگیری آنها آغاز شد؛  اما مردان مسلح با مشاهده پلیس شروع به تیراندازی به سوی آنها کردند.

بعد از چند دقیقه درگیری مسلحانه، در حالی که اعضای باند راهی جز تسلیم شدن نداشتند، سلاح خود را به زمین گذاشتند و کارآگاهان موفق شدند 3نفر از آنها را دستگیر کنند.

سرهنگ مختاری‌فرد با بیان این خبر گفت: با کشف 2 قبضه کلاشینکف و مقداری مهمات از متهمان، تمامی آنها به اداره آگاهی انتقال یافتند و در بازجویی‌ها به 2 فقره سرقت مسلحانه احشام، سرقت مسلحانه منزل، موتور آب، 2 خودروی وانت و یک چرثقیل بالابر اعتراف کردند.

سرقت از دامداری ها و خانه‌ها

رئیس پلیس آگاهی خوزستان گفت:  بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای این باند از 2سال قبل فعالیت‌های مجرمانه خود را آغاز کرده و با شناسایی دامداری‌ها و خانه‌های مورد نظرشان شبانه نقشه سرقت را عملی می‌کردند.

وی  افزود: بعد از اعترافات اعضای این باند برای تمامی آنها قرار بازداشت صادر شد و تحقیقات برای دستگیری 2 عضو فراری این باند ادامه دارد.

کد خبر 68422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز