ژاپن در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک پایگاه تولید داخلی است تا در سال‌های آینده بتواند تراشه‌های ۲ نانومتری پیشرفته تولید کند.

به‌گزارش همشهری آنلاین به‌نقل از گیزموچاینا، ژاپن همچنین با ایالات متحده امریکا برای کمک به تحقق این برنامه تا سال ۲۰۲۵ همکاری خواهد کرد.

همکاری بین دو کشور ژاپن و ایالات متحده امریکا شامل حوزه پشتیانی فناوری نیمه هادی و همچنین تعامل شرکت‌های خصوصی از هر دو کشور می‌شود که به تحقیقات در زمینه طراحی و تولید انبوه کمک خواهد کرد. در حال حاضر شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) در مسیر تولید انبوه فرآیند پیشرفته ۲ نانومتری خود است.

بیشتر بخوانید:

ژاپن به دنبال تامین پایدار عرضه نیمه هادی‌ها از طریق تولید داخلی تراشه‌های نسل بعدی است. در عین حال، مشارکت با ایالات متحده ممکن است شامل تأسیس یک شرکت جدید نیز باشد یا شرکت‌های ژاپنی ممکن است یک مرکز تولیدی جدید راه‌اندازی کنند. در حال حاضر، وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن یارانه‌هایی برای کاهش هزینه تحقیق و توسعه به نیمه هادی‌های پیشرفته ارائه می‌دهد.

تحقیقات مشترک امسال آغاز خواهد شد و یک مرکز تحقیقاتی و تولید انبوه برای ایجاد تراشه بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است. هم‌اکنون شرکت تایوانی TSMC که بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های جهان به‌حساب می‌آید در استان کوماموتو ژاپن در حال راه‌اندازی کارخانه تولید تراشه است.  با این حال این کارخانه، تراشه‌های پیشرفته تولید نخواهد کرد و بر فناوری تراشه‌های ۱۰ تا ۲۰ نانومتری تمرکز دارد.