برنامه کری‌آتیو ایکیا (kreativ) علاوه بر امکان بررسی طرح‌های چیدمان با مبلمان‌های موجود،امکان بررسی مدل‌های مختلف چیدمان مبلمان‌های دیگر و خارج از خانه قبل از سفارش در محیط خانگی‌تان را با هوش مصنوعی فراهم می‌آورد.

ایکیا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیواطلس، شرکت مبلمان‌سازی ایکیا (IKEA) از سال ۲۰۱۳ به‌واسطه برنامه Kreativ خود بر روی گوشی‌های هوشمند و به لطف دوربین‌های این گوشی‌ها و همینطور واقعیت‌ افزوده (AR) به کاربران اجازه می‌دهد تا آنها مدل‌های چیدمان مختلف مبلمان را در محیط خانه خود به شکل مجازی برای تصمیم‌گیری در خصوص بهترین نوع چیدمان تجسم کنند. حالا برنامه Kreativ پا را فراتر از این گذاشته و قصد دارد که گزینه‌های دیگر چیدمان آن هم با وسایل و مبلمان دیگری که فعلا در خانه حاضر و موجود نیستند، را به شما ارائه بدهد.

ایده اصلی پشت این خلاقیت و ابزار طراحی دیجیتال که مبتنی بر هوش مصنوعی Kreativ ایکیا است، فراهم آوردن حق انتخاب آگاهانه‌تر برای مشتریان است. در اصل افراد این امکان را می‌یابند که قبل از خرید وسایل و مبلمان خانگی آنها را در محیط خانه خود با تصوری دقیق‌تر ارزیابی کنند، البته به شکل مجازی!

 ابزار جدید برنامه با قرار دادن اقلام انتخابی در یکی از ۵۰ اتاق مجازی پیش‌فرض یا در فضای خانگی خود، امکان تجسم گزینه‌های بالقوه خرید مشتری در محیط مورد نظر را  فراهم می‌آورد.

این خلاقیت دیجیتالی مبتنی بر یادگیری ماشینی، فناوری عکاسی محاسباتی، الگوریتم‌های دید استریو و گرافیک سه بعدی واقعیت ترکیبی است. کاربران اسکنر صحنه Kreativ را در برنامه ایکیا بر روی گوشی‌های هوشمند فعال کرده و مجموعه‌ای از عکس ها را می‌گیرند تا یک ماکت تعاملی و زاویه باز از فضا، با ابعاد و پرسپکتیو دقیق ساخته شود. سپس مبلمان موجود را می‌توان به لطف الگوریتم‌های هوش مصنوعی از صحنه مجازی پاک کرد و آنها را با انتخاب‌ مبلمان‌های جدید از کاتالوگ که گزینه‌های بالقوه خرید مشتری هستند، جایگزین کرد. این گزینه‌های جدید جایگزین‌شده را می‌توان را در محیط مجازی مورد نظر، جابجا کرد و یا متناسب با فضا و سلیقه خودمان چرخاند و با چیدمان مجدد ارزیابی داشت.

ایکیا02

امکان این برنامه هوشمند این است که می‌توان طرح‌بندی جدید در حساب مشتری را ذخیره داشت تا بعداً در صورت تمایل تغییرات بیشتری بررسی شود یا برای نظر خواهی از دوستان یا خانواده به اشتراک گذاشته شود. اتاق‌های مجازی ذخیره‌شده در فضای ابری ذخیره شده‌اند و امکان دسترسی از هر نقطه‌ای را با اتصال به شبکه فراهم می‌کنند. در اصل  مشتریان می‌توانند محل زندگی خود را به شکل مجازی به  فروشگاه‌های واقعی ایکیا برده و در حین مرور فضاها و  طرح‌های مجازی چیدمان‌ بر روی گوشی‌های خود، محصولات را با اندازه موردنظر سفارش بدهند.

کد خبر 685514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha