همشهری آنلاین: باراک اوباما در دیدار با هیلاری کلینتون با وی در باره تصدی احتمالی پست وزارت امور خارجه صحبت کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی اشپیگل، شبکه‌های خبری ای بی سی و سی‌.ان.ان اعلام داشتند: باراک اوباما، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در دیدار با هیلاری کلینتون در مورد پست‌های احتمالی کابینه‌ی باراک اوباما صحبت کرده‌اند.

یک دموکرات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: اوباما مستقیما از کلینتون پرسیده است که آیا علاقه‌ای به این شغل دارد؟

سی‌.ان.‌ان گزارش کرد که باراک اوباما احتمالا مدت‌ها در این فکر بوده است که از کلینتون سوال کند حاضر است وزیر امور خارجه دولت وی شود یا خیر.

سی.ان.ان در ادامه آورده است: دو طرف در دیدار با یکدیگر مذاکرات جدی داشته‌اند.

شبکه خبری ای.بی.سی نیز گفت: اگر چه جواب کلینتون هنوز نامعلوم است، اما این طور به نظر می‌رسد که این پست به وی تعلق دارد و تنها رضایت کلینتون برای احراز این پست کافی است.

با وجود گزارشاتی که در مورد هیلاری کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه‌ی آمریکا وجود دارد، [شاید هیلاری کلینتون وزیرخارجه اوباما شود]خود وی اظهار داشت: نمی‌خواهم در مورد دولت آتی و اعضای احتمالی کابینه صحبت کنم.

این در حالی است که وی قبل از این و در پاسخ به سوال یک خبرنگار اظهار داشت که خوشحال می‌شود که سناتور نیویورک باشد. وی گفته بود: من این شهر و دولت آمریکا را دوست دارم.

رئیس‌جمهور منتخب علاوه بر این با بیل ریچاردسون، فرماندار نیومکزیکو نیز دیدار کرد تا با وی در مورد تصدی احتمالی پست وزارت امور خارجه صحبت کند.

ریچاردسون پیشینه خوبی در سیاست خارجی دارد. وی در دولت کلینتون به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل فعالیت کرده است. وی هم‌چنین در کابینه کلینتون به عنوان وزیر انرژی خدمت کرده است.

طبق اظهارات مقامات وابسته به حزب دموکرات، کلینتون و ریچاردسون تنها دو کاندیدای احتمالی باراک اوباما برای پست وزارت امور خارجه نیستند.

طبق این گزارش‌ها اوباما هنوز تصمیم‌گیری نکرده است که کدام یک از این دو برای احراز این پست ارجحیت دارند.

در کنار کلینتون و ریچاردسون دیگر کاندیدای حزب دموکرات در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا یعنی جان کری و سناتور جمهوری خواه چاک هاگل به عنوان افراد نامزد برای تصدی‌گری این پست معرفی شده‌اند.

پست وزارت امور خارجه به عنوان یکی از پست‌های کلیدی در دولت آمریکا به شمار می‌رود. علاوه بر این در پی بحران مالی موجود، انتخاب وزیر دارایی آتی نیز از اهمیت بالایی در دولت اوباما برخوردار است.

اوباما هم چنین درصدد است روز دوشنبه با جان مک کین، کاندیدای شکست خورده جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیدار کند. گفته شده در این دیدار قرار نیست که اوباما و مک کین در مورد ترکیب احتمالی دولت اوباما صحبت کنند، بلکه گفت وگوها بر محور مسایل اقلیمی، مهاجرت و ممنوعیت شکنجه خواهد بود.