تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷

باغ کتاب تهران، در فصل تابستان، برنامه‌هایی با رویدادهای کتاب‌محور برای کودکان و نوجوانان پیش‌بینی کرده‌ که شامل دورهمی کتاب‌خوانی، نقد و معرفی کتاب است.

به گزارش خبرنگار بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این خبر را محسن جلالی فراهانی، مدیرعامل باغ کتاب، اعلام کرد و به‌مناسبت ۱۲ تیر، سال‌روز افتتاح مجموعه‌ی باغ کتاب افزود:  «برای این روز از صبح تا شب، مجموعه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که شام نمایش فیلم، عرضه‌ی کتاب (با تخفیف) و سایر رویدادهای فرهنگی و هنری است.
 
او هم‌چنین درباره‌ی آغاز ثبت‌نام «مدرسه تابستانی» کودکان و نوجوانان در باغ کتاب، توضیح داد: «در این مدرسه برنامه‌ها و طرح‌های متنوعی هم‌چون دوره‌های گذشته در نظر گرفته شده که شامل گردش در باغ کتاب، دوره‌های آموزشی، کافه تابستان، سفر به فضا، استاپ موشن و ... است.

مدرسه تابستانی، ویژه‌ی کودکان ۶ تا ۱۲ سال است. کودکان در این مدرسه‌ی تابستانی، در محیطی شاد و بانشاط، سفری به دنیای شگفت‌انگیز سرگرمی‌های علمی خواهند داشت. این مدرسه‌ی تابستانی از شنبه تا چهارشنبه‌ی هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۴ برپا می‌شود که امکان انتخاب یک تا پنج روز هفته هنگام ثبت‌نام برای شهروندان فراهم است.

بخشی از  عناوین برنامه‌های این مدرسه عبارتند از: 

  • شنبه‌:

کافه تابستان هنر، بازی، ادبیات، تفکر، علم و خلاقیت، ساخت و بازی با ربات‌ فوتبالیست و ربات جنگجو، تجربه واقعیت مجازی، تجربه‌ی ماشین‌های صخره‌نورد کنترلی، بازی‌های مبتنی بر هوش هشت‌گانه(ساخت بازیا، طبیعت‌بازیا، صدابازیا، تلاش بازیا)

  • یک‌شنبه‌:

کافه تابستان هنر، بازی، ادبیات، تفکر، علم و خلاقیت، بازی بدون تبلت، تجربه‌ی استودیو تلویزیونی، تجربه‌ی مهندسی ساختمان، تجربه‌ی نمایش کودک، آشنایی با بدن انسان، آموزش رباتیک مقدماتی

  • دوشنبه: 

شگفتی‌های مغز من،   سفر به فضا و کارگاه نجوم، کارگاه ساختنی‌ها: یک چیز جدید بساز، المپیک تابستانی، بازی با علم و بازیکده سالند

  • سه‌شنبه:

کارگاه‌های شگفتی‌های بدن انسان و دیگر موجودات، کارگاه در خانه ما چه می‌گذرد و خانه‌ی ما در آینده، کارگاه در شهر چه می‌گذرد، کارگاه سفر به اعماق زمین، نمایش فیلم سه‌بعدی، نمایش علمی، شاهنامه برای کودکان و اصول خودمراقبتی ویژه‌ی کودکان

  • چهارشنبه:

دست‌آفرینش‌های کاغذی(اریگامی)، استاپ‌موشن(پویانمایی، سناریوسازی، تصویرسازی)، بازی‌های مبتنی بر هوش هشت‌گانه(ساخت بازیا، طبیعت‌بازیا، صدابازیا، تلاش بازیا) و مهندسی با لگو

شما می‌توانید با حضور در باغ کتاب، علاوه بر موارد فوق، از امکاناتی چون فروشگاه کتاب (بخش کودک، نوجوان و بزرگ‌سال مستقل)، فروشگاه لوازم‌التحریر، باغ علم کودک و نوجوان، پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب، باشگاه همکارا یا میزهای پژوهشی، اتاق فرار، سرزمین فکربازیا و... استفاده کنید.

باغ کتاب تهران در  تابستان ۱۴۰۱، همه روزه از جمله پنجشنبه، جمعه و حتی روزهای تعطیلات رسمی (به‌غیر از تعطیلی تاسوعا و عاشورا (تمام‌وقت) و اربعین حسینی (از صبح تا ساعت ۱۳))، از ۹ صبح تا ۱۰ شب، پذیرای علاقه‌مندان است.

باغ کتاب تهران در میدان ونک، مسیر غرب به شرق بزرگ‌راه حقانی، بعد از تقاطع بزرگ‌راه شهید مدرس، خروجی کتاب‌خانه‌ی ملی واقع است.