در آستانه هفته جهانی حمایت از کودکان کار، فرهنگسرای سلامت با ویژه برنامه «دستم را بگیر» میزبان این گروه از شهروندان است.

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس فرهنگسرای سلامت دراین‌باره گفت: «به مناسبت هفته جهانی حمایت از کودکان کار و با همکاری اداره آسیب‌های اجتماعی شهرداری منطقه ۴ و مرکز پرتو در راستای حمایت از کودکان کار و حقوق آنها ویژه برنامه‌ای با حضور ۸۰ کودک کار و خانواده‌هایشان برگزار می‌کنیم.»

«فریبا سجادی» افزود: «در این برنامه که از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز چهارشنبه یکم تیرماه و با حضور مدیران شهری و منطقه برگزار می‌شود، برنامه‌های شاد و متنوع برای کودکان اجرا و هدایایی به آنها اهدا خواهدشد.»

او ادامه داد: «پایان خردادماه هر سال، هفته جهانی مبارزه با کار کودکان است. کودکانی که به دلایل مشکلات اقتصادی، بیماری والدین (اعتیاد)، آسیب پذیر بودن خانواده، عدم وجود منبع فرهنگی و ... برای تامین امورات زندگی خود و خانواده مجبور به کار کردن در اماکن مختلف مانند مراکز زباله سوزی، کارگاه‌های تولیدی، جمع‌آوری ضایعات آهن و پلاستیک و ... هستند و تلاش می‌کنند تا با کمترین درآمد به چرخش چرخ زندگی خود و خانواده کمک کنند.»

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به میدان رسالت، خیابان دلاوران،خیابان آزادگان، فرهنگسرای سلامت مراجعه کنند.