«انجمن ادبی شاعران جوان» به دنبال استعدادهای ادبی محله‌های غربی پایتخت است.

همشهری آنلاین - سحر جعفریان:  تنها انجمن مردم نهاد و ادبی شاعران جوان منطقه ۹ با رویکرد فرهنگی و آموزشی به دنبال استعدادهای بالقوه ادبی در محله‌های غربی تهران است تا ضمن شناسایی و حمایت معنوی، بستر رشد و پیشرفت آنها را فراهم کند.

«امیر ارسلان صالحی»، دبیر انجمن شاعران جوان منطقه با بیان این مطلب، گفت: «این انجمن در سال ۱۳۹۵ تاسیس شد تا ضمن تقویت بنیه ادبی و فرهنگی محله‌های منطقه ۹ و سایر مناطق شهر، با شناسایی استعدادهای نوجوان، آنها را در مسیر درست آموزش و پرورش ادبی قرار دهد. در حال حاضر این انجمن بیش از ۵۰۰ عضو ثابت و غیرثابت دارد که در برنامه‌های مختلف مانند آن، جلسات آموزشی شعر پارسی، نقد شعر، نثر نویسی، داستان نویسی، شاهنامه‌خوانی و رونمایی از کتاب این انجمن مشارکت دارند.»

صالحی که خود نیز طبع نظم و نثر دارد، افزود: «یکی دیگر از دستاوردهای این انجمن ادبی، راه‌اندازی کارگروه «نوین ایده‌پردازان جوان» با هدف ایجاد کسب و کار در زمینه ادبی و فرهنگی است. کارگروهی که مورد استقبال شاعران جوان، اساتید برجسته عرصه ادب و متولیان فرهنگی از جمله مراکز انتشاراتی قرار گرفته است.از سویی برای پیشبرد هر چه بهتر اهداف خود در انجمن و کارگروه به حمایت ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه دولتی و خصوصی نیاز است. همچنان که تاکنون با شهرداری و سازمان فرهنگی و هنری تعامل مثبتی داشته‌ایم.»

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های انجمن ادبی می‌توانند به سرای محله شهید دستغیب مراجعه کنند.